W przetargu ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie na kompleksową przebudowę ul. Kocmyrzowskiej wpłynęły dwie oferty – obie przekraczały środki wynikające z kosztorysu inwestorskiego i zaplanowane na to zadanie w dokumentach finansowych miasta.
Realizacją zadania zainteresowane są: firma Budimex SA, która zaproponowała kwotę prawie 97 mln zł oraz konsorcjum firm ZUE SA i PBI Energopol z ceną prawie 157 mln zł.
„Stąd wystąpiliśmy z wnioskiem o dokonanie korekt i przesunięć w Wieloletniej Prognozie Finansowej, które pozwoliłyby na zwiększenie finansowania na tę inwestycję w 2022 roku o 16,5 mln zł” - wyjaśniła w czwartek Janina Pokrywa, dyrektor ZIM Kraków.
Przegłosowanie przez radnych zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej umożliwia rozstrzygnięcie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tego ważnego dla miasta zadania.
Według Pokrywy jest szansa, że umowa na tę inwestycję zostanie podpisana w przyszłym miesiącu. Zgodnie z założeniem, w tym roku ma zostać przygotowana dokumentacja projektowa oraz uzyskane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Same prace w terenie powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a zakończyć na przełomie 2021 i 2022 r.
W części leżącej w granicach Krakowa zadanie będzie polegać na rozbudowie 3 km odcinka ulicy Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta. Dobudowana będzie druga jezdnia, a także przebudowane istniejące skrzyżowania, infrastruktura techniczna, oświetlenie, sygnalizacja świetlna. Wyremontowane i rozbudowane będą chodniki i ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i perony przystankowe. Ważnym elementem zadania będzie też modernizacja torowiska tramwajowego, pętli końcowej i terminala autobusowego.
ZIM zajmie się także przebudową 160 m drogi wojewódzkiej nr 776 leżącej już poza granicami Krakowa, na terenie miejscowości Prusy.
Miasto ubiega się o unijne dofinansowanie dla części inwestycji leżącej w granicach Krakowa z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020.
(Tomasz Bździkot/PAP/ko)