Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Projekty Tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej do poprawki - uważa KRK

  • Ola Sobczak
  • date_range Czwartek, 2024.02.01 16:10 ( Edytowany Czwartek, 2024.02.01 16:37 )
Według Koalicji Ruchów Krakowskich należy wprowadzić poprawki i zastanowić się nad planami tak, by ograniczyć budżet na tę inwestycję. Aktywiści skierowali list otwarty do mediów i kandydatów na prezydenta Krakowa, w którym piszą o 10 największych absurdach projektu. Spółka odpowiedzialna za inwestycję - Trasa Łagiewnicka - odpowiada, że projekt został wykonany w zgodzie z wymogami miasta i z uwzględnieniem opinii mieszkańców. O co zatem chodzi aktywistom i jakie rozwiązania proponują?

fot: Koalicja Ruchów Krakowskich

posłuchaj materiału Aleksandry Sobczak

Głównym założeniem Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej jest przejęcie ruchu samochodów z Alei Trzech Wieszczów. Budowa dróg jest absolutnie niezbędna, ale nie ma możliwości zrealizowania jej etapami, tak jak chcieliby tego aktywiści - podkreśla Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiedzialnej za inwestycję.

To inwestycja szalenie skomplikowana. Mamy do zbudowania 7,5 km, z tego 6,5 km pod ziemią. Koszt potrzebnego do budowy sprzętu, to od 150 do 200 milionów i nie można go angażować wielokrotnie, inwestycja musi być zorganizowana jako całość

Zdaniem Koalicji Ruchów Krakowskich projekt jest przeskalowany, przez co miasto niepotrzebnie poniesie zbyt duże koszty.

Odcinek Armii Krajowej z planowanymi dwoma ogromnymi rondami nie ma połączenia ze stacją SKA

- mówi Tomasz Pytko z Koalicji Ruchów Krakowskich.

Można upubliczniać jedynie sprawdzone dokumenty. Mamy wartości wstępne, poniżej 5 miliardów. To inwestycja na lata, która musi spełniać oczekiwania mieszkańców

Aktywiści w liście otwartym do kandydatów na prezydenta Krakowa zawarli 5 pytań o przyszłość Tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Nie ma wątpliwości, że temat wróci w poważnej odsłonie dopiero po wyborach samorządowych.


Jak przekazał Krzysztof Migdał, do końca roku powinny pojawić się opinie ekspertów na temat przebiegu Tras i planowanych ingerencji w przyrodę. W przypadku pozytywnej oceny budowa może rozpocząć się około 2027 roku. Optymistyczna wersja zakończenia prac i oddania nowych dróg to użytku to lata 2032-33.

Autor:
Ola Sobczak

Opracowanie:
Brak nazwy

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz



Zobacz także

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię