Głównym założeniem Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej jest przejęcie ruchu samochodów z Alei Trzech Wieszczów. Budowa dróg jest absolutnie niezbędna, ale nie ma możliwości zrealizowania jej etapami, tak jak chcieliby tego aktywiści - podkreśla Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiedzialnej za inwestycję.
- A
- A
- A
Projekty Tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej do poprawki - uważa KRK
Według Koalicji Ruchów Krakowskich należy wprowadzić poprawki i zastanowić się nad planami tak, by ograniczyć budżet na tę inwestycję. Aktywiści skierowali list otwarty do mediów i kandydatów na prezydenta Krakowa, w którym piszą o 10 największych absurdach projektu. Spółka odpowiedzialna za inwestycję - Trasa Łagiewnicka - odpowiada, że projekt został wykonany w zgodzie z wymogami miasta i z uwzględnieniem opinii mieszkańców. O co zatem chodzi aktywistom i jakie rozwiązania proponują?To inwestycja szalenie skomplikowana. Mamy do zbudowania 7,5 km, z tego 6,5 km pod ziemią. Koszt potrzebnego do budowy sprzętu, to od 150 do 200 milionów i nie można go angażować wielokrotnie, inwestycja musi być zorganizowana jako całość
Zdaniem Koalicji Ruchów Krakowskich projekt jest przeskalowany, przez co miasto niepotrzebnie poniesie zbyt duże koszty.
Odcinek Armii Krajowej z planowanymi dwoma ogromnymi rondami nie ma połączenia ze stacją SKA
- mówi Tomasz Pytko z Koalicji Ruchów Krakowskich.
Można upubliczniać jedynie sprawdzone dokumenty. Mamy wartości wstępne, poniżej 5 miliardów. To inwestycja na lata, która musi spełniać oczekiwania mieszkańców
Aktywiści w liście otwartym do kandydatów na prezydenta Krakowa zawarli 5 pytań o przyszłość Tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Nie ma wątpliwości, że temat wróci w poważnej odsłonie dopiero po wyborach samorządowych.
Jak przekazał Krzysztof Migdał, do końca roku powinny pojawić się opinie ekspertów na temat przebiegu Tras i planowanych ingerencji w przyrodę. W przypadku pozytywnej oceny budowa może rozpocząć się około 2027 roku. Optymistyczna wersja zakończenia prac i oddania nowych dróg to użytku to lata 2032-33.
Komentarze (0)
Zobacz także
Najnowsze
-
14:56
Kamienica Ohrensteina - kiedyś róg obfitości, dziś opuszczona ruina
-
14:35
Trzebinia: będzie drożej, ale i tak nie najdrożej w regionie
-
14:00
Uwielbiają naleśniki, ale nie zawsze mogą sobie na nie pozwolić. Co jedzą polscy siatkarze?
-
13:39
Historia KL Auschwitz dzień po dniu w wyjątkowej publikacji
-
13:39
SZLAKIEM KULTURY WOŁOSKIEJ PRZEZ BIAŁĄ WODĘ
-
13:27
Uwielbiają naleśniki, ale nie zawsze mogą sobie na nie pozwolić. Co jedzą polscy siatkarze?
-
13:24
Krzeszowice: tu odpoczniesz, poćwiczysz i zagrasz w bule
-
12:54
MEMENTO MORI Theresa Aletheia Noble FSP
-
12:35
Od niemal dwóch lat sprawia kłopoty kierowcom. System obsługi tarnowskiego P&R do wymiany
-
11:56
Inwestycje, które zmieniły Małopolskę. Zagłosuj!
-
22:30
Jesień na Huculszczyźnie // Осінь на Гуцульщині
-
22:30
Czechosłowacki gigant ducha a Ukraina // Чехословацький велетень духа а Україна
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze