Głównym założeniem Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej jest przejęcie ruchu samochodów z Alei Trzech Wieszczów. Budowa dróg jest absolutnie niezbędna, ale nie ma możliwości zrealizowania jej etapami, tak jak chcieliby tego aktywiści - podkreśla Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiedzialnej za inwestycję.
- A
- A
- A
Projekty Tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej do poprawki - uważa KRK
Według Koalicji Ruchów Krakowskich należy wprowadzić poprawki i zastanowić się nad planami tak, by ograniczyć budżet na tę inwestycję. Aktywiści skierowali list otwarty do mediów i kandydatów na prezydenta Krakowa, w którym piszą o 10 największych absurdach projektu. Spółka odpowiedzialna za inwestycję - Trasa Łagiewnicka - odpowiada, że projekt został wykonany w zgodzie z wymogami miasta i z uwzględnieniem opinii mieszkańców. O co zatem chodzi aktywistom i jakie rozwiązania proponują?To inwestycja szalenie skomplikowana. Mamy do zbudowania 7,5 km, z tego 6,5 km pod ziemią. Koszt potrzebnego do budowy sprzętu, to od 150 do 200 milionów i nie można go angażować wielokrotnie, inwestycja musi być zorganizowana jako całość
Zdaniem Koalicji Ruchów Krakowskich projekt jest przeskalowany, przez co miasto niepotrzebnie poniesie zbyt duże koszty.
Odcinek Armii Krajowej z planowanymi dwoma ogromnymi rondami nie ma połączenia ze stacją SKA
- mówi Tomasz Pytko z Koalicji Ruchów Krakowskich.
Można upubliczniać jedynie sprawdzone dokumenty. Mamy wartości wstępne, poniżej 5 miliardów. To inwestycja na lata, która musi spełniać oczekiwania mieszkańców
Aktywiści w liście otwartym do kandydatów na prezydenta Krakowa zawarli 5 pytań o przyszłość Tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Nie ma wątpliwości, że temat wróci w poważnej odsłonie dopiero po wyborach samorządowych.
Jak przekazał Krzysztof Migdał, do końca roku powinny pojawić się opinie ekspertów na temat przebiegu Tras i planowanych ingerencji w przyrodę. W przypadku pozytywnej oceny budowa może rozpocząć się około 2027 roku. Optymistyczna wersja zakończenia prac i oddania nowych dróg to użytku to lata 2032-33.
Komentarze (0)
Zobacz także
Najnowsze
-
15:02
Tarnowskie maszkarony ogrzane na czas zimowy
-
14:39
Samotni, bezdomni i potrzebujący spotkali się na wspólnej Wigilii
-
14:01
Świąteczne potrawy mogą być groźne dla zwierząt
-
13:52
Światło, anioły i miłość do Krakowa – rozmowa z Łucją Kłańską-Kanarek
-
13:37
Światło, anioły i miłość do Krakowa – rozmowa z Łucją Kłańską-Kanarek
-
12:37
Jak co roku w Wigilię. Kwiaciarki z Rynku złożyły kwiaty pod pomnikiem A. Mickiewicza
-
11:49
600 osób na podziemnej Pasterce. W Kopalni Soli „Wieliczka” spotkali się pracownicy
-
11:32
Jej rozkładanie trwało kilka godzin! Szopka Krakowska zawędrowała do Nowego Sącza
-
11:28
Strzelanina przy ul. Dietla: prokuratura wszczęła śledztwo
-
10:45
Jak wyglądają święta w placówce opiekuńczo-wychowawczej? "Jest rodzinnie, są kolędy". Są też trudne pytania
-
22:30
Historyczna pamięć i walka o tożsamość Irlandii i Ukrainy // Історична пам'ять і боротьба за ідентичність Ірландії та України
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze