Pod wiaduktem na ulicy Grzegórzeckiej już jeżdżą tramwaje. Koniec robót coraz bliżej.
Widać tę datę końcową, kiedy wszystko będzie zrealizowane. Sam wiadukt jako bryła jest już gotowy. Od czerwca korzystamy ze wszystkich czterech torów i kończymy budowę nowego przystanku kolejowego „Kraków Grzegórzki”. W najbliższych tygodniach zostanie on otwarty
- mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Prace wykończeniowe mostu trwają. Częściowo nawierzchnia z żywicy została ułożona, wykańczane są obróbki blacharskie oraz montowane jest wyposażenie peronu — ławki, tablice informacyjne, czyli tzw. mała architektura.
Odciąży to na pewno stację Kraków Główny i da nowe możliwości przesiadkowe dla podróżnych. Tutaj po prostu jest wygodnie wysiąść z kolei i przesiąść się np. na tramwaje, które tutaj jeżdżą w dużej liczbie, czy też dojść na Kazimierz
- mówi Piotr Hamarnik.
Widoczna jest nowa elewacja wiaduktu, nawiązująca do historii tego miejsca.
Tak, tutaj nawiązujemy po tej stronie ulicy Dietla do historycznego wyglądu obiektu, który pojawił się w XIX wieku. Przypomnijmy, że to była część Kolei Galicyjskiej im. Karola Ludwika
- mówi Piotr Hamarnik.
W większości tras kolejowych balustrady są ze zwykłego betonu, natomiast widoczne są także balustrady historyczne odwołujące się do XIX wieku.
Montujemy balustrady kamienne z piaskowca wzorowane na tych, które były na wiadukcie jeszcze w XIX wieku. Posiłkowaliśmy się tu oczywiście starymi, historycznymi zdjęciami.
- mówi kierownik robót mostowych.
Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe opowiada, jak miejsce będzie docelowo wyglądać:
Oprócz tej części kolejowej, którą już widać, będzie jeszcze dodatkowo park kolejowy, który zostanie stworzony w rejonie ulicy Blich. Będą ciągi komunikacyjne piesze i rowerowe, więc wzdłuż linii kolejowej będzie można sobie zrobić spacer przez nowy most kolejowy, kładkę do ulicy Wielickiej.
Nowy przystanek „Kraków Grzegórzki” ma obsługiwać głównie ruch aglomeracyjny. W najbliższych dwóch latach Kraków wzbogaci się jeszcze o trzy dodatkowe przystanki: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki i Kraków Przylasek.