Obecnie kontrolowana jest współpraca wszystkich urządzeń elektrycznych, zwłaszcza komunikaty, które te urządzenia wysyłają do centrum zarządzania III obwodnicą. Jak udało się ustalić reporterowi Radia Kraków, na ekranie wciąż wiele kontrolek świeci się na czerwono, a część sprzętu nie została jeszcze sprawdzona.
Wszystkie sygnały zbiera specjalny program komputerowy. Trzeba upewnić się, że sterowanie ruchem z poziomu jednego budynku będzie odbywać się bez zakłóceń. "Mamy tutaj pełny układ zdublowanego systemu bezpieczeństwa. Każde urządzenie ma swojego bliźniaka. W przypadku awarii ten bliźniak przejmuje przekaz sygnału. To też musi zostać sprawdzone. Dlatego te testy ciągle trwają" - mówi Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Poprawki wprowadzane są na bieżąco, ale dotyczą nie tylko systemu informatycznego. Wykonawca musi poprawić niektóre połączenia wzdłuż chodników. Wymienił także kilka drzew, oczyszcza i dosiewa trawniki.
Budowa Trasy Łagiewnickiej rozpoczęła się w 2018 roku. Inwestycja połączy krakowski Kurdwanów z Ruczajem.