Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Nowa pętla tramwajowa na Górce Narodowej w Krakowie do poprawki

Po ostatnich, intensywnych deszczach ze skarpy przy przystanku tramwajowym na tory zsunęła się ziemia. Jak tłumaczy dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Łukasz Szewczyk, skarpa miała być zabezpieczona trawą i nasadzeniami, jednak wykonawca prowadził te prace w zimie. Roślinność nie zdążyła się przyjąć i ukorzenić, stąd osuwisko.

Fot. Elżbieta Raczyńka

Posłuchaj relacji Elżbiety Raczyńskiej

W środę firma porządkuje teren i wyrównuje skarpę. "Ze swojej strony wezwaliśmy wykonawcę w pierwszej kolejności do natychmiastowego uprzątnięcia tego terenu. Mówię o torowisku. Po drugie do podjęcia prac związanych z zabezpieczeniem ziemi, która się osunęła, czyli wyrównaniem skarpy. To także wczoraj miało miejsce" - mówi Szewczyk.

Mamy zbieg dwóch okoliczności. Deszcze, które utrzymywały się przez kilka dni. Do tego wykonawca kończył nasadzenia w IV kwartale. Skarpa jest wzmocniona przez humusowanie. Obsianie trawą jest zjawiskiem naturalnym, stosowanym w wielu miejscach. Pora roku nie sprzyjała i nie doszło do ukorzenienia się roślinności, która została tam posadzona - dodaje.

Wykonawca w ramach gwarancji musi zrobić dodatkowe wzmocnienia na skarpie zarówno przy pętli, jak i na trasie tramwaju. Mają to być metalowe kraty i żwir, które zapobiegną ewentualnemu dalszemu osuwaniu się ziemi.

Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK zapewnia, że we wtorek i w środę tramwaje kursowały bez problemów.

Pętla na Górce Narodowej to ważna inwestycja i nie można pozwolić na sytuację, kiedy tramwaj będzie miał zablokowany przejazd. Gdyby osuwająca się ziemia zablokowała przejazd, będziemy oczekiwać, że ta ziemia zostanie usunięta

- mówi Gancarczyk.

Tramwaj do Górki Narodowej jedzie przez wąwóz. Jak zapewnia dyrektor Szewczyk - tam skarpy są odpowiednio zabezpieczone.

Prace na skarpach przy pętli tramwajowej mają rozpocząć się w ciągu najbliższych dni. Będą prowadzone w ramach gwarancji, która obowiązuje jeszcze przez najbliższe 10 lat.

Tramwaj do Górki Narodowej ma ponad 5 kilometrów i prowadzi od Krowodrzy Górki do Pętli Górka Narodowa. Budowa rozpoczęła się w 2020. roku, a w pełni zakończyła się w styczniu tego roku.
Koszt inwestycji wyniósł 600 milionów złotych.

Autor:
Elżbieta Raczyńska

Opracowanie:
Krzysztof Orski

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz



Zobacz także

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię