Jak przekazała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zmiany będą dotyczyły samochodów jadących al. Solidarności od strony Nowej Huty w kierunku Kombinatu. Ruch na drugiej, północnej jezdni alei, z której dotąd korzystali kierowcy, zostanie zamknięty.
Jeżeli na al. Solidarności będą tworzyć się korki, ruch zostanie w całości skierowany na ul. Ujastek Mogilski, a dojazd do Kombinatu i ul. Ujastek będzie poprowadzony objazdem przez węzeł Nowa Huta, ul. Ptaszyckiego, Bulwarową, Kocmyrzowską i Łowińskiego.
Od strony Kombinatu przejazd wiaduktem na al. Solidarności będzie możliwy tylko dla pojazdów budowy i komunikacji miejskiej. Dla jadących z ul. Ujastek do Nowej Huty zostanie wyznaczony objazd ul. Łowińskiego, Kocmyrzowską i Bulwarową.
Samochody jadące Al. Solidarności będą mogły zawracać w kierunku ul. Wąwozowej przed wiaduktem. Od strony Kombinatu i ul. Ujastek będzie utrzymana możliwość wjazdu na ul. Ujastek Mogilski i S7.
GDDKiA szacuje, że budowa drugiego wiaduktu potrwa do wiosny 2025 r.
S7 Widoma – Kraków
Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty to dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 81 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.
Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Inwestycja jest zaawansowana w 44 proc. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów.
Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł.