Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że po południowej stronie węzła (między ul. Wańkowicza a ul. Łowińskiego) przełoży na odcinku 300 metrów ruch na tymczasowy objazd (tzw. bypass). Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h i 30 km/h (na zakręcie przed rondem). Kierowcy pojadą wzdłuż dotychczasowej drogi (po jej lewej stronie jadąc od Krakowa) do funkcjonującego już ronda tymczasowego na ul. Łowińskiego.
Zamknięty odcinek ul. Kocmyrzowskiej zostanie rozebrany, tu powstaną nasypy, którymi w przyszłości ulica Kocmyrzowska zostanie poprowadzona na rondo nad trasą S7. Odcinek S7 między węzłami Grębałów a Nowa Huta GDDKiA udostępni kierowcom pod koniec roku.
Trasa S7 Widoma - Kraków
W grudniu GDDKiA oddała kierowcom 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. Na trasie trwają jeszcze ostatnie prace, stąd ograniczenie prędkości do 80 km/h. Trwają również roboty wykończeniowe, związane, między innymi, z budową ogrodzenia wzdłuż drogi (zakończą się w połowie roku).
W budowie jest pięciokilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. Dla porównania - na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są „tylko” 34 takie obiekty.
Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej).
Pod koniec roku kierowcy dostaną dwukilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta. W drugiej połowie 2026 roku planowane jest otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy.
Droga ekspresowa S7 otrzymała 629,1 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420,7 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Koszt prac to prawie 1,7 mld zł. Odcinek buduje konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź. Stan zaawansowania prac to 62 proc.