Jak przekazała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, w pierwszej fazie - od poniedziałku, od ok. godz. 8 rano, przez trzy dni - ruch z dk7 zostanie przeniesiony na drogę objazdową po stronie zachodniej, by ominąć teren budowy. Ruch odbywał się będzie po jednym pasie w każdym kierunku.
Tymczasowa droga ma 8 m szerokości. Wydzielony został też ciąg dla pieszych, a teren budowy odgrodzono betonowymi barierami. W pobliżu są zjazdy pojazdów budowy, dlatego zarządca dróg prosi kierujących o ostrożność.
9 grudnia o godz. 8.00 nastąpi zmiana tymczasowej organizacji ruchu, który zostanie skierowany na wybudowaną drogę objazdową po stronie wschodniej istniejącej dk7. Jak w poprzedniej zmianie, ruch odbywał się będzie po jednym pasie w każdą stronę. Generalny wykonawca zaplanował prace tak, aby odtworzyć obecną organizację ruchu przed świętami Bożego Narodzenia.
Według informacji przekazanych przez GDDKiA, trwająca od lipca ub. r. budowa 12,5 km Północnej Obwodnicy Krakowa o parametrach drogi ekspresowej na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice (bez węzła) jest zaawansowana w 30 proc.
Obecnie trwa budowa 18 obiektów mostowych i dwóch tuneli Batowice o długości 496 m, oraz Zielonki - o długości 653 m. Na najdłuższym moście - o długości ponad 560 m - nad potokiem Sudół Dominikański, jego dopływem i ul. Krakowską, trwa betonowanie segmentów.
Inwestycja realizowana jest przez konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź za 1,43 mld zł. Zgodnie z umową, zakończenie robót planowane jest w 2023 r.