Trasa łącząca Krowodrzę Górkę z Górką Narodową to największa i najważniejsza inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Ponieważ inwestycja będzie kończona w tym roku mniej więcej w grudniu, może troszkę wcześniej w całości, uznaliśmy, że ponieważ torowiska i cała infrastruktura z tym związana jak na przykład przystanki jest już gotowa, to możemy sieć tramwajową już uruchomić, nie czekając na całościowe oddanie. Całościowe oddanie nastąpi - myślę, że w grudniu tego roku
- mówi wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.
Trasa ma pięć i pół kilometra długości. Ułożono łącznie ponad jedenaście tysięcy kilometrów torów.
W poniedziałek zostaną wprowadzone poniższe zmiany w funkcjonowaniu KMK:
Linie tramwajowe:
- linia 5 zostanie przywrócona i będzie kursować po trasie czasowo-zmienionej (skróconej) Krowodrza Górka P+R – Wańkowicza;
- linia 18 będzie kursować po nowej, stałej trasie (wydłużonej): Czerwone Maki P+R – … – Krowodrza Górka P+R – Ździebły-Danowskiego – Sosabowskiego – Pachońskiego – Siewna -Bociana – Papierni Prądnickich – Górka Narodowa P+R;
linia na przedłużonej trasie będzie zatrzymywać się na przystankach: Pachońskiego P+R, Białoprądnicka, Górnickiego, Siewna Wiadukt, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Papierni Prądnickich. Do czasu zakończenia budowy pętli tramwajowej Górka Narodowa P+R, przystankiem końcowo-początkowym będzie Papierni Prądnickich;
- linia 19 zostanie przywrócona i będzie kursować po nowej stałej trasie (wydłużonej): Borek Fałęcki – … – Dworzec Towarowy – Prądnicka – Doktora Twardego – Ździebły-Danowskiego – Krowodrza Górka P+R;
- linia 50 będzie kursować po nowej, stałej trasie (wydłużonej): Borek Fałęcki/Kurdwanów P+R – … – Krowodrza Górka P+R – Ździebły-Danowskiego – Sosabowskiego – Pachońskiego – Siewna -Bociana – Papierni Prądnickich – Górka Narodowa P+R;
linia na przedłużonej trasie będzie zatrzymywać się na przystankach: Pachońskiego P+R, Białoprądnicka, Górnickiego, Siewna Wiadukt, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Papierni Prądnickich. Do czasu zakończenia budowy pętli tramwajowej Górka Narodowa P+R, przystankiem końcowo-początkowym będzie Papierni Prądnickich.
Wszystkie linie tramwajowe będą kursować według zwykłych częstotliwości co: 5, 7.5 lub 15 minut.
Linie autobusowe:
- linia 164 będzie kursować po nowej, stałej trasie: Piaski Nowe – … – AGH/UR – ul. Czarnowiejska, Armii Krajowej, Balicka, Brzezińskiego – Mydlniki Wapiennik P+R. W dni świąteczne trasa będzie skrócona do pętli Bronowice Małe.
Bilety okresowe wykupione przed dniem 4 września 2023 r. na linie, których trasy ulegają zmianie, zachowują ważność zarówno na starej, jak i na nowej trasie tych linii do końca ich ważności.
Bilety okresowe wykupione od dnia 4 września 2023 r. na linie, których trasy ulegają zmianie, zachowują ważność tylko na nowej trasie tych linii do końca ich ważności.