Nowa organizacja zakłada, że zjazd z ul. Ujastek Mogilski zlokalizowany będzie w okolicach budynku dawnej stacji paliw, następnie ruch będzie odbywał się jezdnią lewą i poprzez kolejną przewiązkę na jezdnię prawą trasy głównej aż do połączenia z istniejącym odcinkiem S7. Na całym odcinku obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h.
Chodnik wzdłuż ul. Ujastek Mogilski do kopca Wandy zostanie zamknięty. Dojście do kopca możliwe będzie od ul. Bardosa i ul. Kępskiej.
Budowany fragment S7 z Widomej do Nowej Huty o długości 18,3 km składa się z dwóch różniących się od siebie odcinków - pierwszy z nich to tzw. odcinek pozamiejski łączący Widomą z węzłem Mistrzejowice o długości 11,2 km. Planuje się udostępnienie go do ruchu pod koniec tego roku i połączenie tymczasowym zjazdem z powstającą drogą ekspresową S52 Północną Obwodnicą Krakowa.
Od węzła Mistrzejowice trasa S7 biegnie przez silnie zurbanizowany teren Nowej Huty, omijając po zachodniej stronie kombinat metalurgiczny. Na 7,1 km miejskiej części trasy powstają dwa węzły – Mistrzejowice i Grębałów. Według drogowców jest to skomplikowany fragment pod względem inżynieryjnym, gdyż droga przechodzi przez instalacje wodne, gazowe, teletechniczne, kanalizacyjne i ciepłownicze, a także sieci energetyczne niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je ponadkilometrową estakadą) i tramwajowymi (nad S7 będą dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej).
Realizacja tego odcinka jest opóźniona, ponieważ już w trakcie budowy nastąpiła konieczność przeprojektowania węzła Mistrzejowice. GDDKiA zakłada, że zostanie on zrealizowany w 2025 roku. Wykonawcą trasy z Widomej do Nowej Huty jest konsorcjum Gülermak (lider) i Mosty Łódź. Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł.