Minister Adamczyk mówił, że przyjęto ustawę o specjalnych procedurach dla inwestycji militarnych z pominięciem "wielu mozolnych procedur". Krakowski port uznano za inwestycję o charakterze militarnym, bo jest on także jednym z głównych lotnisk NATO-wskich, wobec czego - jak dodał - inwestycja "będzie toczyła się wartko".
Nowa droga startowa ma być umieszczona po północnej stronie obecnej. Ma mieć długość 2800 metrów i szerokość 45 metrów plus 7,5 metra poboczy po obu stronach.
Władze Kraków Airport na razie nie komentują planów ministerstwa infrastruktury. Wszystkie procedury idą swoim rytmem - mówi Natalia Vince, rzeczniczka lotniska.
Przeciwko inwestycji protestują okoliczni mieszkańcy. Obawiają się hałasu. Chcą, aby zamiast budowy nowego pasa wyremontowano istniejący.
Władze Kraków Airport odpowiadają, że oznaczałoby to zawieszenie działalności lotniska. A na to nie można sobie pozwolić. Protestujący już raz zablokowali decyzję środowiskową. Trwa uzyskiwanie kolejnej, poprawionej.