„To de facto dwa stojące obok siebie obiekty, które oddziałują na siebie wzajemnie. Pomiędzy nimi jest tzw. szczelina dylatacyjna, która ma zapewnić odpowiednią separację wiaduktów. Tam doszło do wykruszeń cegły. Ta jest tylko zewnętrzną okładziną, ozdobą, a nie właściwą konstrukcją” - tłumaczy Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Spółka zleciła już wykonawcy zabezpieczenie uszkodzonych miejsc. Ubytki nie zagrażają bezpieczeństwu pieszych i rowerzystów ani nie są przeszkodą dla kursowania pociągów. Prace naprawcze odbędą się prawdopodobnie na wiosnę.

Prace przy ul. Grzegórzeckiej to część remontu i przebudowy 20-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Krakowa Głównego do Podłęża. W Krakowie w ramach tej inwestycji zlikwidowano nasypy kolejowe w rejonie Hali Targowej i ulicy Halickiej. Zostały zastąpione estakadami kolejowymi. Wiadukt nad ulicą Grzegórzecką został rozebrany i odbudowany.