Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Nowa Huta: ponad 80 witryn przeszło metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego

  • Joanna Ślusarczyk
  • date_range Środa, 2021.12.29 16:31 ( Edytowany Poniedziałek, 2022.01.10 11:29 )
Ponad 80 nowohuckich witryn przeszło już metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego, które działało w dzielnicy. Właściciele tamtejszych sklepów, restauracji i punktów usługowych są zobowiązani do tego, aby dostosować wygląd zewnętrzny lokali do przepisów Parku Kulturowego. Wprowadzone regulacje mają uporządkować przestrzeń Nowej Huty, eliminując z niej wielkopowierzchniowe naklejki i bannery, krzykliwe napisy czy migoczące wyświetlacze. Aby wesprzeć przedsiębiorców, z pomocą miasta, stworzono specjalne Pogotowie.

Fot. Joanna Ślusarczyk

Nowohuckie Pogotowie Szyldowe jest jednym z czterech projektów zrealizowanych w ciągu dwóch lat, których celem była pomoc lokalnym przedsiębiorcom w dostosowaniu się do uchwalonych w czerwcu 2019 roku przepisów. Wszystkie inicjatywy były realizowane przy finansowym wsparciu gminy miejskiej Kraków.

W ramach projektów nie tylko roznoszono ulotki i informowano nowohuckich przedsiębiorców o regulacjach zawartych w uchwale o Parku Kulturowym, ale także oferowano wsparcie specjalistów. Podczas konsultacji organizowanych w Domu Utopii oraz dyżurów telefonicznych i mailowych właściciele sklepów i punktów usługowych mogli nie tylko otrzymać poradę na temat tego, w jaki sposób zmienić witrynę, ale także skorzystać z pomocy architektów i projektantów, którzy przygotowywali pomysł na nowe logo i szyld.

Jak mówią przedstawicielki pogotowia, zainteresowanie pomocą przerosło ich oczekiwania, W czasie kilkumiesięcznej pracy samego Pogotowia - udzielono ponad 300 porad mailowych, 160 konsultacji telefonicznych i 30 indywidualnych spotkań z przedsiębiorcami.

Aktywistki przyznają jednak, że nie brakowało też tych, którzy konsekwentnie odmawiali wsparcia i do dziś nie pozbyli się rażących w oczy naklejek, krzykliwych napisów czy potykaczy.

Po tych odmienionych nowohuckich witrynach naszą reporterkę Joannę Ślusarczyk oprowadziła współtwórczyni Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego - Małgorzata Szymczyk- Karnasiewicz.

  " Za pawilonem mamy pierwszy wieżowiec w Nowej Hucie, tzw. Helikopter. Pawilon jako jeden z pierwszych obiektów między 2018 a 2019 przeszedł metamorfozę. Natomiast sklep obuwniczy nigdy nie miał swojej nazwy. Otrzymał nazwę Elegantka. Ta nazwa została wyklejona na szybie premierowym fontem, który nazwa się Huta. Jest inspirowany czcionką używaną w początkach Nowej Huty do oznaczania budynków."

Ponad 80 nowohuckich witryn przeszło już metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego, które działało w dzielnicy. Właściciele tamtejszych sklepów, restauracji i punktów usługowych są zobowiązani do tego, aby dostosować wygląd zewnętrzny lokali do przepisów Parku Kulturowego. Wprowadzone regulacje mają uporządkować przestrzeń Nowej Huty, eliminując z niej wielkopowierzchniowe naklejki i bannery, krzykliwe napisy czy migoczące wyświetlacze. Aby wesprzeć przedsiębiorców - z pomocą miasta stworzono specjalne Pogotowie.

Nowohuckie Pogotowie Szyldowe jest jednym z czterech projektów zrealizowanych w ciągu dwóch lat, których celem była pomoc lokalnym przedsiębiorcom w dostosowaniu się do uchwalonych w czerwcu 2019 roku przepisów. Wszystkie inicjatywy były realizowane przy finansowym wsparciu gminy miejskiej Kraków.

W ramach projektów nie tylko roznoszono ulotki i informowano nowohuckich przedsiębiorców o regulacjach zawartych w uchwale o Parku Kulturowym, ale także oferowano wsparcie specjalistów. Podczas konsultacji organizowanych w Domu Utopii oraz dyżurów telefonicznych i mailowych właściciele sklepów i punktów usługowych mogli nie tylko otrzymać poradę na temat tego, w jaki sposób zmienić witrynę, ale także skorzystać z pomocy architektów i projektantów, którzy przygotowywali pomysł na nowe logo i szyld.

Jak mówią przedstawicielki pogotowia, zainteresowanie pomocą przerosło ich oczekiwania, W czasie kilkumiesięcznej pracy samego Pogotowia - udzielono ponad 300 porad mailowych, 160 konsultacji telefonicznych i 30 indywidualnych spotkań z przedsiębiorcami.

Aktywistki przyznają jednak, że nie brakowało też tych, którzy konsekwentnie odmawiali wsparcia i do dziś nie pozbyli się rażących w oczy naklejek, krzykliwych napisów czy potykaczy.

Po tych odmienionych nowohuckich witrynach naszą reporterkę Joannę Ślusarczyk oprowadziła współtwórczyni Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego - Małgorzata Szymczyk- Karnasiewicz.

  " Za pawilonem mamy pierwszy wieżowiec w Nowej Hucie, tzw. Helikopter. Pawilon jako jeden z pierwszych obiektów między 2018 a 2019 przeszedł metamorfozę. Natomiast sklep obuwniczy nigdy nie miał swojej nazwy. Otrzymał nazwę Elegantka. Ta nazwa została wyklejona na szybie premierowym fontem, który nazwa się Huta. Jest inspirowany czcionką używaną w początkach Nowej Huty do oznaczania budynków."


Przepisy o Parku Kulturowym Nowa Huta zostały wprowadzone w czerwcu 2019 roku. Przedsiębiorcy do końca maja mieli czas na to, by dostosować wygląd witryn do nowych przepisów. Ci, którzy tego nie zrobili, będą musieli liczyć się z mandatami i karami grzywny.

Posłuchaj rozmowy Joanny Ślusarczyk z Małgorzatą Szymczyk- Karnasiewicz

Przepisy o Parku Kulturowym Nowa Huta zostały wprowadzone w czerwcu 2019 roku. Przedsiębiorcy do końca maja mieli czas na to, by dostosować wygląd witryn do nowych przepisów. Ci, którzy tego nie zrobili, będą musieli liczyć się z mandatami i karami grzywny.

Autor:
Joanna Ślusarczyk

Opracowanie:
Jowita Gałka-Kucharska

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię