Nowohuckie Pogotowie Szyldowe jest jednym z czterech projektów zrealizowanych w ciągu dwóch lat, których celem była pomoc lokalnym przedsiębiorcom w dostosowaniu się do uchwalonych w czerwcu 2019 roku przepisów. Wszystkie inicjatywy były realizowane przy finansowym wsparciu gminy miejskiej Kraków.
W ramach projektów nie tylko roznoszono ulotki i informowano nowohuckich przedsiębiorców o regulacjach zawartych w uchwale o Parku Kulturowym, ale także oferowano wsparcie specjalistów. Podczas konsultacji organizowanych w Domu Utopii oraz dyżurów telefonicznych i mailowych właściciele sklepów i punktów usługowych mogli nie tylko otrzymać poradę na temat tego, w jaki sposób zmienić witrynę, ale także skorzystać z pomocy architektów i projektantów, którzy przygotowywali pomysł na nowe logo i szyld.
Jak mówią przedstawicielki pogotowia, zainteresowanie pomocą przerosło ich oczekiwania, W czasie kilkumiesięcznej pracy samego Pogotowia - udzielono ponad 300 porad mailowych, 160 konsultacji telefonicznych i 30 indywidualnych spotkań z przedsiębiorcami.
Aktywistki przyznają jednak, że nie brakowało też tych, którzy konsekwentnie odmawiali wsparcia i do dziś nie pozbyli się rażących w oczy naklejek, krzykliwych napisów czy potykaczy.
Po tych odmienionych nowohuckich witrynach naszą reporterkę Joannę Ślusarczyk oprowadziła współtwórczyni Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego - Małgorzata Szymczyk- Karnasiewicz.
" Za pawilonem mamy pierwszy wieżowiec w Nowej Hucie, tzw. Helikopter. Pawilon jako jeden z pierwszych obiektów między 2018 a 2019 przeszedł metamorfozę. Natomiast sklep obuwniczy nigdy nie miał swojej nazwy. Otrzymał nazwę Elegantka. Ta nazwa została wyklejona na szybie premierowym fontem, który nazwa się Huta. Jest inspirowany czcionką używaną w początkach Nowej Huty do oznaczania budynków."
- A
- A
- A
Nowa Huta: ponad 80 witryn przeszło metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego
Ponad 80 nowohuckich witryn przeszło już metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego, które działało w dzielnicy. Właściciele tamtejszych sklepów, restauracji i punktów usługowych są zobowiązani do tego, aby dostosować wygląd zewnętrzny lokali do przepisów Parku Kulturowego. Wprowadzone regulacje mają uporządkować przestrzeń Nowej Huty, eliminując z niej wielkopowierzchniowe naklejki i bannery, krzykliwe napisy czy migoczące wyświetlacze. Aby wesprzeć przedsiębiorców, z pomocą miasta, stworzono specjalne Pogotowie.Przepisy o Parku Kulturowym Nowa Huta zostały wprowadzone w czerwcu 2019 roku. Przedsiębiorcy do końca maja mieli czas na to, by dostosować wygląd witryn do nowych przepisów. Ci, którzy tego nie zrobili, będą musieli liczyć się z mandatami i karami grzywny.
Komentarze (0)
Najnowsze
-
16:06
Sinfonietta Nova - London Calling III
-
15:36
Kraków: rozpoczął się proces członków Grupy Wagnera. Akt oskarżenia ma setki stron
-
15:35
Mieszkańcy Ruczaju nie chcą nowej ulicy, piszą list do władz Krakowa
-
15:31
"Rzeka jest po prostu sobą". Małgorzata Lebda i Rafał Siderski auotrami nowej wystawy w Gelerii Poprzecznej
-
15:07
Oświęcim: kto będzie mógł taniej wykupić mieszkanie komunalne?
-
14:39
"Rzeka jest po prostu sobą". Małgorzata Lebda i Rafał Siderski auotrami nowej wystawy w Gelerii Poprzecznej
-
13:51
Stary Kleparz na nowo? "Tu konieczny jest remont"
-
13:37
Okrąglak to nie tylko zapiekanki. W nadchodzące weekendy zamieni się w przestrzeń artystyczną
-
13:33
Jest lepiej, ale i tak wciąż dużo jedzenia ląduje w koszu. Przyznaje się 45% badanych
-
13:30
Celem 33. Finału WOŚP onkologia i hematologia dziecięca
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze