To jest remont, na który długo czekali nowohucianie, ale też kierowcy, którzy przejeżdżają przez Nową Hutę. Aleja Solidarności była do tej pory „łatana” - tu wylano trochę asfaltu, tam uzupełniono dziurę w jezdni czy chodniku. Przez kilka lat tramwaje kursujące tą drogą poruszały się z prędkością pieszego, trzeba było więc naprawić torowisko.
17 czerwca rozpocznie się kolejny etap prac, tym razem na odcinku między skrzyżowaniem z ul. Orkana i Struga a skrzyżowaniem z al. Przyjaźni i ul. Mierzwy. Tego dnia wymieniana będzie również nawierzchnia na skrzyżowaniu al. Solidarności z ul. Struga.
Co na początek? Prace brukarskie po stronie parku Szwedzkiego, a to oznacza lokalne zwężenia jezdni. W nocy z 17 na 18 czerwca rozpocznie się frezowanie i układanie warstwy wiążącej na zewnętrznym pasie - będzie obowiązywał zakaz skrętu w prawo w ul. Orkana (jadąc od placu Centralnego), objazd do ul. Orkana ul. Bulwarową, zakaz zatrzymywania się na długości prowadzonych prac. Lokalizację zmieni przystanek autobusowy „Struga”.
Prace na wewnętrznym pasie mają być prowadzone w nocy z 18 na 19 czerwca - nie będzie możliwości skrętu w lewo w ul. Struga i zawracania (jadąc od placu Centralnego). Wyjazd z ul. Orkana na al. Solidarności możliwy będzie tylko w prawo (w kierunku centrum Nowej Huty), objazd do ul. Struga przez przełączkę na wysokości ul. Bulwarowej, objazd do ul. Orkana przez skrzyżowanie na wysokości ul. Przyjaźni, Mierzwy i al. Solidarności.
Następne dwie doby to układanie warstwy ścieralnej na zewnętrznym i wewnętrznym pasie, i tu też trzeba liczyć się z utrudnieniami (więcej informacji TUTAJ. W trakcie robót obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h.
Warto dodać, że zakres prac w alei Solidarności został poszerzony, tak zdecydował Aleksander Miszalski, prezydent Krakowa - chodzi o całość drogi, a nie - jak pierwotnie planowano - tylko wybranych odcinków jezdni. Docelowo wyremontowany zostanie odcinek od pl. Centralnego do ul. Bulwarowej. Zakończenie remontu zaplanowano na koniec września.