Biuro podróży Atena z Oświęcimia jest niewypłacalne. To oznacza upadek operatora. Na zagranicznych wycieczkach organizowanych przez "Atenę" jest teraz ponad 50 turystów.
O problemach oświęcimskiego biura informowaliśmy już w środę. Biuro odwołało wówczas trzy zagraniczne wyjazdy. W piątek po południu szefowie "Ateny" złożyli w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim oświadczenie o niewypłacalności.

Za granicą, w Pradze przebywa teraz grupa 32 turystów biura. Ich pobyt i powrót do kraju są opłacone. Grupa będzie wracać do Polski w niedzielę. Na wycieczce w Wenecji, przebywa też 20 klientów "Ateny". Do końca pobytu, czyli do niedzieli, grupa ma opłacony pobyt w hotelu. Grupa klientów "Ateny", która wypoczywa w Wenecji wróci do kraju w poniedziałek. Transport zapewni Małopolski Urząd Marszałkowski. Turyści wrócą do Polski autokarem - mówi Marek Sowa Marszałek Małopolski.

Biuro "Atena" miało bardzo niskie gwarancje finansowe. To ok. 40 tysięcy złotych. Pieniądze te miały zapewnić powrót turystów do Polski oraz zwrot za wczasy już opłacone. Marszałek dodaje, że na pewno nie uda się zwrócić wszystkim poszkodowanym całości wpłaconych pieniędzy. [ ]

W piątek po południu przestała działać strona internetowa biura. Nie działają też telefony kontaktowe. Siedziba "Ateny" w Oświęcimiu jest zamknięta. [
fot. M.Mędela
fot. M.Mędela
]

To drugi przypadek w tym roku, kiedy biuro podróży z Małopolski ogłasza niewypłacalność. W maju upadło biuro Excalibur Tours. Wówczas z Paryża trzeba było sprowadzić grupę młodzieży.


Klienci biura, którzy chcą starać się o zwrot wpłaconych pieniędzy powinni kontaktować się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego:

Departament Turystyki, Sportu i Promocji
ul. Wrocławska 53, IIIp, Kraków
tel.  (0 12) 379 60 29 lub 379 60 28
fax. (0 12) 379 60 01
e-mail: [email protected]
adres do korespondencji: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
 
Do wniosku o wypłatę środków na pokrycie zwrotu wpłat za niezrealizowane imprezy turystyczne należy dołączyć następujące dokumenty:
 
1.  Kopię umowy o świadczenie usług turystycznych, zawartej między biurem podróży a klientem
2.  Kopię dowodu wpłaty dokonanej do Biura Podróży za imprezę turystyczną (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie, druk KP)
3.  Oświadczenie klienta stwierdzające niewykonanie przez Biuro Podróży zobowiązań umownych o określonej wartości
4.  Oświadczenie klienta zawierające wskazanie rachunku bankowego, na który ma nastąpić wypłata z Gwarancji, albo wskazanie innego sposobu wypłaty z gwarancji.


Marek Mędela/kp