Jak przekazał w czwartek rzecznik MPK Marek Gancarczyk, podpisana umowa zakłada, że pojazdy trafią do krakowskiego przewoźnika najpóźniej w ciągu 10 miesięcy. Będą to niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację autobusy o długości 12 metrów. Zastąpią one najstarsze pojazdy z floty MPK.
Dostawa jest podzielona na dwie części: 25 autobusów przeznaczonych będzie do obsługi przede wszystkim linii miejskich (cena jednego pojazdu to 1,645 mln zł netto), a 12 autobusów będzie obsługiwać przede wszystkim linie aglomeracyjne (cena jednego autobusu to 1,640 mln zł netto).
Według zapowiedzi przedstawicieli MPK w najbliższym czasie przewoźnik podpisze też umowę dotyczącą innego rozstrzygniętego przetargu - na dostawę w formie leasingu ośmiu autobusów midi o długości ok. dziewięciu metrów, napędzanych silnikami spełniającymi najwyższą normę Euro 6. Posłużą one do obsługi linii w tych rejonach miasta, gdzie nie mogą kursować większe pojazdy. Autobusy dostarczy konsorcjum firm Huta Stalowa Wola Oddział Autosan w Sanoku wraz z Millennium Leasing. Cena jednego to blisko 1,343 mln zł netto.
Jak wyjaśnił rzecznik, zakup nowych autobusów wynika z potrzeby zwiększenia liczby pojazdów we flocie MPK, potrzebnych do obsługi systematycznie powiększającej się siatki połączeń w Krakowie oraz w aglomeracji, a jednoczenie pozwoli na wycofanie najstarszych autobusów.