Spotkanie rozpocznie się przy pomniku Juliusza Lea u zbiegu ul. Nadwiślańskiej i Józefińskiej. Przewodnik Stowarzyszenia PODGORZE.PL, Emil Bajorek przypomni historię najstarszego i najpiękniejszego mostu, który obecnie łączy brzegi Wisły w Krakowie. Potem dzięki uprzejmości Zarządu Dróg Miasta Krakowa będzie można podziwiać możliwości jego iluminacji. Przygotowano też niespodzianki. Na koniec każdy będzie mógł zabrać ze sobą do domu cześć mostu, wraz z certyfikatem autentyczności.
Historia mostu
Decyzję o budowie mostu u wylotu ul. Krakowskiej podjęto w 1925 roku, do prac przystąpiono rok później. Projekt opracował zespół pod kierunkiem prof. Andrzeja Pszenickiego.
Most został oficjalnie otwarty 19 stycznia 1933 roku w samo południe. Wstęgę przeciął prezydent Krakowa Władysław Belina-Prażmowski. Miał rozpiętość 142 m, był brukowany kostką bazaltową, a chodniki nawierzchnią asfaltową firmy Limbit-Polmin ze Lwowa (oryginalny fragment nawierzchni znajduje się w zbiorach Muzeum Inżynierii i Techniki). Konstrukcja została wykonana przez Zjednoczone Fabryki L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper.
Konstrukcja przetrwała do 18 stycznia 1945, kiedy została wysadzona przez wycofujące się odziały niemieckie. Przez ponad 1,5 roku w jego sąsiedztwie funkcjonowała drewniana kładka. Most został ponownie otwarty jesienią 1946 roku, jako most Tadeusza Kościuszki.
W 2019 roku przeszedł gruntowną renowację, na jej zakończenie w 2020 roku zyskał efektowną iluminację.