Fot. RK
Joanna Orszulak/sp
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
"Jest kwestia domknięcia czwartej obwodnicy miasta. Myślę, ze to w jakiejś mierze wpłynie na ograniczenie wjazdu ciężkich pojazdów do centrum miasta. Mamy też problem w skali całej Polski, tj. import starych samochodów z zagranicy. Kolejna rzecz to okres karencji, kiedy będzie można wprowadzić strefy, bo jeśli mówimy o strefach ograniczonej emisji komunikacyjnej, to dalej nie mamy przepisów na poziomie krajowym. Czekamy na rozwiązanie, które miasta mogłyby zaadaptować u siebie" - mówi Paweł Ścigalski.
Z kolei Bartosz Piłat z Polskiego Alarmu Smogowego podkreśla, że ograniczenie smogu transportowego wymaga radykalnych zmian w mieście: "Idea regulowania ruchu ulicznego w taki sposób, żeby przemieszczanie się samochodem było albo niewygodne albo nieopłacalne. Te zabiegi zawsze budzą sprzeciw kierowców. Natomiast sami mieszkańcy i często ci sami kierowcy widzą już po kilku tygodniach, że te zmiany są dla nich bardzo korzystne."
Dodaje jednak, że aby podejmować takie kroki, Kraków musi wcześniej zbudować sprawną siatkę komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej, która zaspokoi potrzeby transportowe wszystkich, którzy do tej pory decydowali się na to, by korzystać z samochodów.