Rafał Terkalski, aktywista i dzielnicowy radny, twierdzi, że koncepcja nowej drogi jest nieprzemyślana, a miasto - nie słuchało mieszkańców.

„Mieszkańcy od wielu miesięcy, a nawet kilku lat zgłaszają swoje postulaty. To kolejny przykład realizacji inwestycji jak w poprzednich latach, to znaczy: robimy konsultacje dla mieszkańców, nie do końca przyjmujemy ich wnioski, robimy projekt, gdzie dopiero później będzie można zgłosić uwagi, a na koniec okazuje się, że na wszystko jest już za późno. I miasto chce budować” – wskazuje w rozmowie z Radiem Kraków Terkalski.

Jak będzie przebiegała budowa ul. 8 Pułku Ułanów?

Czasu na ewentualne zmiany jest mało. Zarząd Inwestycji Miejskich budowę 8 Pułku Ułanów na Kliny planuje zacząć jeszcze tej jesieni. Cała budowa ulicy 8, która docelowo połączy ulice Zawiłą i skrzyżowanie ul. Kapelanka i Brożka, podzielona jest na 4 odcinki:

- odcinek nr 1 (ul. Zawiła – okolice ul. Krępy)

- odcinek nr 2 (okolice ul. Krępy – ul. Podhalańska)

- odcinek nr 3 (ul. Podhalańska – Trasa Łagiewnicka)

- odcinek nr 4 (Trasa Łagiewnicka – skrzyżowanie ul. Grota Roweckiego i Kapelanka).

Podpisana właśnie umowa dotyczy odcinków numer 1, 3 i 4. Dla odcinka numer 2 projektant złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

"Kontrowersje wzbudza odcinek czwarty budowanej drogi, najbliżej centrum Krakowa" - wyjaśnia Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

„To odcinek 4 jest najbardziej dyskusyjny, tam mieszkańcy mieli najwięcej uwag. Można powiedzieć, że prace są w zawieszeniu. Czekamy na nowe dyspozycje” – dodaje Machowski.

W przetargu złożono w sumie 12 ofert. Najkorzystniejsza okazała się propozycja firmy Skanska SA, która zaproponowała cenę ok. 33,7 mln zł.