- A
- A
- A
Mieszkańcy przeciwko wyburzeniu jednego z symboli Bieżanowa. Koleje uspokajają
Petycja przeciw likwidacji kładki pieszej nad torami kolejowymi stacji Kraków Bieżanów obiegła internet. Grupa mieszkańców protestuje, gdyż - jak możemy przeczytać - PKP PLK zamierza wyburzyć 400-metrowy wiadukt, który stał się już częścią krajobrazu Starego Bieżanowa. Co dalej z kładką dla pieszych nad torami między ulicami Stacyjną i Magazynową?Apelujemy o wyremontowanie kładki i pozostawienie jej dla przyszłych pokoleń - piszą w petycji mieszkańcy krakowskiego Bieżanowa. Kładka, którą według nich chce wyburzyć PKP PLK, jest ważnym elementem dzielnicy. "Większość mieszkańców jest oczywiście przeciwko wyburzeniu kładki. Ta już wpisała się w krajobraz dzielnicy. Mieszkańcy przychodzą tu na spacery, robią zdjęcia - podkreśla Katarzyna Jania, współautorka petycji.
Tym bardziej, że czasem z wiaduktu można obserwować sarny lub bażanty. Autorka petycji dodaje, że z wiaduktu rozciąga się piękny widok na panoramę Krakowa, a sama kładka jest symbolem Bieżanowa.
Nie wszyscy okoliczni mieszkańcy zgadzają się z symbolicznym wymiarem pieszego mostu. "Symbol? Taka stara kładka jest żadnym symbolem" - mówił reporterce Radia Kraków jeden z mieszkańców.
Jednak większość osób ze Starego Bieżanowa zgadza się, że kładka powinna pozostać na swoim miejscu. "Skoro nie przeszkadza, to po co burzyć? Raz że sentyment, a z drugiej strony - kwestia praktyczna. Wciąż wielu ludzi korzysta z tego przejścia" - twierdzą krakowianie.
Czy jest szansa, że PKP oszczędzi kładkę? Jak mówi Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe, w tamtym miejscu zmiany są konieczne, bo trzeba dostosować tory i dworzec w Bieżanowie do szybkich pociągów jadących z prędkością 160 km/h. Sam wiadukt nie zostanie zlikwidowany w całości, jedynie jego fragment. "Mamy wrażenie, że mieszkańcy nie do końca mają pełną informację, jak to będzie wyglądało. Ten fragment to 1/8 całości kładki, która liczy ponad 400 metrów. A więc 50-metrowy odcinek zastąpi przejście podziemne pod torami" - wyjaśnia Dorota Szalacha i dodaje, że wiadukt pozostanie na swoim miejscu niemal w całości, a z tunelu na most będzie można wyjechać windą. Takie rozwiązanie ułatwi poruszanie się po dworcu osobom z rowerami, dziecięcymi wózkami i przede wszystkim osobom niepełnosprawnym.
Inwestycja ma być gotowa w 2020 roku. PKP PLK nie potrafiło odpowiedzieć na pytanie, czy ważna dla mieszkańców Bieżanowa kładka również zostanie wyremontowana.
(Martyna Masztalerz/ew)
Komentarze (0)
Najnowsze
-
07:16
Krakowskie goldeny gotowe na WOŚP!
-
06:14
Kraków Airport: odloty odwołane z powodu gęstej mgły
-
06:03
Uwaga kierowcy! Gęsta mgła w Małopolsce
-
22:02
Karol Nawrocki w Nowym Sączu: "Nasza pomoc nie spotkała się z najmniejszą wdzięcznością państwa ukraińskiego"
-
21:46
Były selekcjoner jednostki NIL: W wojskach specjalnych najważniejszy jest człowiek
-
21:03
Kto barwi krakowskie rzeki? Zielona Wilga, czerwony potok Rzewny...
-
18:53
Prof. Bartłomiej Biga: "Populizm w ekonomii to zbyt uproszczona odpowiedź na poważny problem"
-
18:20
Co kryją krypty kościoła w Chrzanowie? Naukowcy już to wiedzą
-
17:46
Czerwona woda w potoku Rzewnym w Krakowie. To już kolejna zanieczyszczona rzeka
-
16:42
Tarnowska firma bada sprawę zakupu nieruchomości przez Instytut Dmowskiego od "słupa". W tle korupcja?
-
16:27
Osiedle Kliny czeka rozbudowa. Deweloperzy przeznaczą na nią 100 mln zł
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze