Od niedzieli, poza szczytem komunikacyjnym, co godzinę kursują tylko wybrane linie. Ankiety z uwagami zbiera miejski radny Łukasz Sęk - jak przyznaje - wpłynęło ich już prawie 200 i większość dotyczy problemów z dojazdem do miejsca pracy.
- Mieszkańcy skarżą się, że mogą albo być w pracy 40 minut wcześniej albo się spóźnić. Na przykład opiekunowie ludzi starszych muszą jeździć dziennie do kilku osób i jeśli nie posiadają samochodu, muszą korzystać z komunikacji miejskiej. Codzienne branie taksówki, jeśli nie wiadomo jak długo będą obowiązywały ograniczenia w poruszaniu się, nie jest dobrym rozwiązaniem - dodaje Sęk.
Podobne zgłoszenia docierają do Jacka Mosakowskiego z Platformy Komunikacyjnej Krakowa, który przyznaje, że urzednicy w potrzebnych cięciach poszli za daleko. -- Tym bardziej, że te godziny nie są najlepiej wybrane. Popołudniowy szczyt kończy się za wcześnie. Wiele osób mówi, że jeśli kończy pracę po 16, to będą mieć problem z powrotem. To są zbyt drastyczne cięciea, bo wiele osób nie ma jak dojechać do pracy, poza tym korzystanie z komunikacji raz na godzinę jest uciążliwe. Bo po pierwsze może nam ten odjazd nie odpowiadać, wtedy mamy godzinę czekania, a po drugie trudno też trafić wtedy z przesiadką. Dodatkowo, przy tak rzadkim kursowaniu tramwajów i autobusów ciężko dostosować się
do zaleceń dotyczących liczby pasażerów w pojazdach.
Miasto jednak z korektami się nie śpieszy. Jak zapewniają urzędnicy wszystkie, które dotarły będą najpierw analizowane. - Dostajemy dużo telefonów, dużo maili. Będziemy to wszystko analizować, jeśli będą wskazania, to zostaną wprowadzone korekty - zapewnia Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie i dodaje, że korekty nowego rozkładu, jeśli jakiekolwiek będą, zostaną
wprowadzone najwcześniej w czwartek.
(Tomasz Bździkot/jp)
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.