Jak podkreślił we wtorek prezes Kraków Airport Radosław Włoszek, zarówno frekwencja uzyskana w lipcu, jak i od początku roku, to najlepsze wyniki dla tych okresów w historii krakowskiego lotniska.
"Dla nas każdy rekord jest motywacją do dalszej pracy. Pracujemy nie tylko nad ofertą połączeń lotniczych, ale również rozwijamy strefę komercyjną" - wskazał prezes portu lotniczego.
Wśród nowości, z których pasażerowie mogą korzystać w strefie komercyjnej lotniska, wymienił uruchomienie w ostatnich dniach sklepu sieci Victoria's Secret, restauracji Sky Lounge oraz lodziarni GoodLood.
Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsługiwanych pasażerów i największym portem regionalnym. W 2022 r. lotnisko obsłużyło blisko 7,4 mln pasażerów; był to drugi wynik w jego historii. Rekord na poziomie 8,4 mln podróżnych ustanowiono w ostatnim przed pandemią 2019 r.
W obowiązującym letnim rozkładzie lotów przewoźnicy operujący z krakowskiego lotniska oferują 145 połączeń do 107 miast w 33 krajach.