Fot. mat. prasowe PKP PLK
Kolejarze budują nowy przejazd od podstaw od ponad roku. Wtedy też została zamknięta ulica Daszyńskiego. Wiadukt ma mieć ponad 200 metrów długości. Na nim znajdą się dwa pasy ruchu dla samochodów oraz szerokie chodniki. Kierowcy będą mogli pokonywać przejazd w końcu bezkolizyjnie.
Jak mówi Piotr Hamarnik z Polskich Linii Kolejowych, aby sprawdzić obiekt, przejechały przez niego maksymalnie obciążone ciężarówki. „Trzy pojazdy łącznie ważyły ok. 100 ton. Sprawdzano, czy konstrukcja pod wpływem ciężaru ugina się i czy wszystko odbywa się zgodnie z założeniem projektanta” - tłumaczy w rozmowie z Radiem Kraków Piotr Hamarnik.
Fot. mat. prasowe PKP PLK
„Wreszcie będzie połączenie z pięknymi lasami w Tenczynku. Przejazd, przejście przez tory było tragiczne. Nie możemy się doczekać, aż wszystko będzie otwarte” - dodają okoliczni mieszkańcy.
Na finiszu są też prace na wiadukcie w Białce w Woli Filipowskiej. Jak podają PKP PLK, obiekt być może uda się oddać do użytku już w październiku.
Koszt modernizacji linii kolejowej z Krzeszowic do Trzebini to około 700 milionów złotych. To część większej inwestycji - przebudowy linii z Krakowa do Katowic. Jej koszt to ok. 2 miliardy złotych. Prace zakończą się w 2020 roku.
(Tomasz Bździkot/ew)
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.