Jak przekazał w poniedziałek rzecznik MPK Marek Gancarczyk, zamówienie jest podzielone na trzy zadania i obejmuje: 25 autobusów o długości ok. 12 m, przeznaczonych do obsługi przede wszystkim linii miejskich; 12 autobusów o długości 12 m do obsługi przede wszystkim linii aglomeracyjnych, oraz ośmiu midi o długości ok. 9 m do obsługi linii w tych rejonach miasta, gdzie nie mogą kursować większe pojazdy.
Jako dostawcę dłuższych autobusów wskazano konsorcjum Solaris Bus & Coach wraz z Millennium Leasing, które przedstawiło dwie oferty: na dostawę 25 autobusów hybrydowych o długości ok. 12 m, przeznaczonych do obsługi przede wszystkim linii miejskich, opiewającą na ponad 66,3 mln zł brutto oraz na dostawę 12 autobusów hybrydowych o długości 12 m, przeznaczonych do obsługi przede wszystkim linii aglomeracyjnych. Wartość tej oferty to ponad 31,7 mln zł brutto.
Osiem autobusów midi, napędzanych silnikami spalinowymi, będzie pochodzić od konsorcjum Huta Stalowa Wola Oddział Autosan w Sanoku wraz z Millennium Leasing. Jego oferta opiewa na blisko 17,8 mln zł brutto.
Po podpisaniu umów obaj oferenci będą mieli 10 miesięcy na dostarczenie autobusów.
Jak wyjaśnił rzecznik, zakup nowych autobusów wynika z potrzeby zwiększenia liczby pojazdów we flocie MPK, potrzebnych do obsługi systematycznie powiększającej się siatki połączeń w Krakowie oraz w aglomeracji. Jednoczenie pozwoli na wycofanie najstarszych autobusów z floty krakowskiego przewoźnika.