Jak przekazał we wtorek rzecznik MPK Marek Gancarczyk, zamówienie jest podzielone na trzy zadania i obejmuje: 25 autobusów o długości ok. 12 m, przeznaczonych do obsługi przede wszystkim linii miejskich; 12 autobusów o długości 12 m do obsługi przede wszystkim linii aglomeracyjnych, oraz ośmiu midi o długości ok. 9 m do obsługi linii w tych rejonach miasta, gdzie nie mogą kursować większe pojazdy.
Zgodnie z warunkami przetargu oferty można składać do 26 lutego br. Podczas ich oceny będzie się liczyć nie tylko cena, ale także parametry techniczne, m.in. okres gwarancji, liczba miejsc pasażerskich, zużycie paliwa, sposób otwierania drzwi.
Zakup nowych autobusów będzie realizowany w formie leasingu.
„Przetarg na nowe autobusy spalinowe wynika z potrzeby zwiększenia liczby pojazdów we flocie MPK potrzebnych do obsługi systematycznie powiększającej się siatki połączeń w Krakowie oraz w aglomeracji. Jednoczenie pozwoli na wycofanie najstarszych autobusów marki Solaris, eksploatowanych w zajezdni autobusowej Bieńczyce” - wyjaśnił przedstawiciel MPK.
Zakup pojazdów spalinowych – zaznaczył - nie oznacza, że krakowski przewoźnik rezygnuje z pojazdów zeroemisyjnych.
Dlatego w zeszłym roku złożono wniosek o dofinansowanie projektu obejmującego m.in. zakup 10 autobusów zasilanych wodorem. Zgodnie z ustawą o elektromobilności od 2028 roku udział pojazdów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów na obszarze gminy Kraków ma stanowić 30 proc. całej floty.