Wszystkie zamówione autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie wyposażony w trzy sposoby ładowania: przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne.

Wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną. Nowe bezemisyjne autobusy będą kierowane na trasy w rejonie Alei Trzech Wieszczów, a więc tam, gdzie najczęściej dochodzi do przekroczenia dopuszczalnych norm zanieczyszczenia powietrza.

Zakup autobusów będzie wymagał przegotowania kolejnych stanowisk do ich ładowania na terenie zajezdni Wola Duchacka. MPK przygotowuje się także do budowy kolejnych stacji do szybkiego ładowania baterii na terenie miasta. Zakup 20 autobusów będzie dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Umowa przyznająca MPK SA w Krakowie dotację w wysokości 41,7 mln została podpisana 31 grudnia 2021 roku. Dzięki temu koszty związane z realizacją tego przedsięwzięcia w prawie 80 proc. będą pochodzić z bezzwrotnej dotacji.

Po dostawie 20 elektryków flota autobusów bezemisyjnych w Krakowie wzrośnie do prawie 100.