Pani Agata - oraz wielu innych krakowian, z którymi rozmawiała reporterka Radia Kraków - ma problem z samym z dotarciem do Punktu Sprzedaży Biletów poza godzinami swojej pracy. Długie kolejki ustawiają się przy każdym z miejsc, gdzie można stacjonarnie załatwić sprawy związane z biletami sieciowymi. To sprawia, że niektórzy odchodzą z kwitkiem. Niezbyt radośnie wyglądają również ci, którzy co prawda zdążą, ale w kolejce do punktu na ulicy Podwale stoją już od skrzyżowania z Kapucyńską.
Wymiana starych biletów sieciowych za dopłatą na nowe, wyrobienie nowej Krakowskiej Karty Miejskiej, przedstawienie PIT-u, żeby zdobyć uprawnienia do tańszych przejazdów - powodów, dla których krakowianie ustawiają się w kolejkach przed Punktami Sprzedaży Biletów, jest dużo. Ale czy kolejki naprawdę muszą przypominać niektórym PRL? Jaki jest ich główny powód?
- Pandemia SARS-CoV-2. Te ograniczenia, które są w funkcjonowaniu tych punktów, są efektem właśnie tej pandemii. To jest absolutna konieczność zachowania i dystansu, i pewnych ograniczeń, jeżeli chodzi o przebywanie jednocześnie osób w pomieszczeniach - tłumaczy rzecznik MPK Marek Gancarczyk.
Jak dodaje rzecznik, mimo tych przymusowych ograniczeń MPK stara się zwiększać liczbę dostępnych stanowisk dla pasażerów. Dodatkowe stanowiska mają się pojawić przy pętli Krowodrza Górka, przy dworcu autobusowym w Czyżynach i przy alei Powstańców Wielkopolskich.
"Można było jednak pomyśleć o tym wcześniej" - zauważa Jacek Mosakowski z Platformy Komunikacyjnej Krakowa.
- Urzędnicy mogli przewidzieć, że w chwili, kiedy mamy zmianę taryfy, kiedy stare bilety stają się już nieważne i zajdzie taka potrzeba, ludzie pójdą do punktów wymieniać bilety. Przede wszystkim otwarta jest tylko część z punktów sprzedaży biletów. MPK dopiero teraz, już widząc, jaka jest sytuacja, zadeklarowało, że otworzy z powrotem stanowisko w punkcie na dworcu w Czyżynach, ale dopiero, kiedy już pojawiły się te kolejki - ocenia Mosakowski.
Zanim więc MPK otworzy dodatkowe Punkty Sprzedaży Biletów - czyli według zapowiedzi jeszcze w tym tygodniu - można wybrać się do punktów na Podwalu czy na Dworcu Głównym.
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Martyna Masztalerz/łk