Jeremiasz Zawada, kierownik produkcji w Green Cell poinformował w czwartek, że w ostatnim czasie do produktów z kategorii e-bike wytwarzanych w podkrakowskiej Skawinie dołączyły cztery modele baterii typu silverfish - przeznaczonych do montażu w bagażniku lub tylnej części ramy jednośladu elektrycznego.

„Poszerzenie rowerowego asortymentu Green Cell o baterie typu silverfish to odpowiedź na potrzeby rosnącego rynku e-bike. Mówimy o uniwersalnej baterii, wykorzystywanej nie tylko w rowerach rekreacyjnych, ale coraz popularniejszych rowerach cargo” - wyjaśnił przedstawiciel firmy.

Jak podkreślił, nowe baterie w całości powstają w Polsce i są kierowane na rynki europejskie.

„Oznacza to pełną kontrolę nad procesem produkcyjnym - począwszy od projektu baterii powstającego w dziale badań i rozwoju, poprzez dobór i transport komponentów, składanie pakietów, aż po testy końcowe, pakowanie i wysyłkę bezpośrednio z fabryki” - zaznaczył Zawada.

Nowy typ baterii wytwarzany jest w otwartej w 2022 roku fabryce Green Cell w podkrakowskiej Skawinie, która posiada zdolności produkcyjne do 75 tys. tego typu urządzeń w skali roku. Do tej pory produkowano tam m.in. baterie do rowerów elektrycznych typu hailong (bidonowe) czy wózków inwalidzkich.

Paweł Ochyński, założyciel Green Cell zapowiedział, że spółka przygotowuje się do wytwarzania w tym zakładzie większych systemów bateryjnych, a także planuje przeniesienie tam produkcji swoich najbardziej pojemnych powerbanków oraz kabli do ładowania samochodów elektrycznych.

Green Cell jest firmą technologiczną założoną w 2013 roku w Krakowie. Jej ofertę tworzą akcesoria do urządzeń mobilnych i pojazdów elektrycznych - baterie, akumulatory, zasilacze, ładowarki oraz kable. Firma zatrudnia ponad 200 osób i prowadzi sprzedaż w 60 krajach.