„36” jeździła na nieistniejącej dziś już trasie z pętli Prokocim do pętli Salwator. Mamy nadal motorniczych, którzy to wydarzenie pamiętają i wciąż u nas pracują. Jeden z nich jeździł właśnie na tej trasie i ponownie poprowadzi „36” w niedzielę 16 lutego
- mówi Radiu Kraków Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego MPK.
Wyjątkowy kurs rozpoczął się w niedzielę o godzinie 11 na terenie pętli tramwajowej Prokocim i zakończył się na pętli Salwator. Poprowadził go motorniczy Arkadiusz Durman, który 25-ięć lat temu siedział za sterami tego wagonu. Rocznicowy przejazd tramwajem był bezpłatny.
Przez 25 lat sporo się zmieniło...
Jak podaje MPK w Krakowie dziś ponad 90 proc. krakowskich tramwajów ma niską podłogę. Krakowski przewoźnik ma w planach zakup kolejnych nowoczesnych składów, a inwestycja zostanie sfinansowana częściowo dzięki środkom w ramach Krajowego Planu Odbudowy - chodzi o kwotę niemal 128 mln zł.
Dostawą do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 metrów jest zainteresowanych dwóch dostawców: PESA Bydgoszcz i Skoda Transportation.
MPK przewiduje, że jeśli dostawa dojdzie do skutku, to z ruchu zostaną wycofane wszystkie tramwaje bez niskiej podłogi i klimatyzacji.