Najważniejszym elementem będzie budowa tunelu pod Zakopianką, który usprawni ruch lokalny w Libertowie. Obecnie jest tam skrzyżowanie ze światłami, które powoduje duże korki na granicy Libertowa i Krakowa. Światła zostaną zlikwidowane, powstaną trzy kładki dla pieszych, a istniejące przejścia na Zakopiance znikną.
Dodatkowo wykonawca przebuduje też drogi lokalne i zbuduje dwa ronda. Jedno pozwoli wjechać do nowego tunelu, a drugie połączy drogi gminne z Zakopianką.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że na czas przebudowy kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu w każdym kierunku. To nie zmienia faktu, że należy spodziewać się jeszcze większych korków niż obecnie. Prace mają zakończyć się w lipcu 2027 roku.
Przebudowa Zakopianki w Libertowie będzie kosztować 150 milionów złotych.
Jest decyzja ZRID @Malopolski_UW na przebudowę Zakopianki w Libertowie. Pod DK7 powstanie tunel, który usprawni ruch lokalny, znikną światła powodujące korki. Prace ruszą końcem lutego i mają zakończyć się w lipcu 2027. Będą utrzymane 2 pasy w obu kierunkach.@RadioKrakow pic.twitter.com/lxhrG4zz37
— Aleksandra Sobczak (@ola_sobczak17) February 7, 2025
Rozbudowa układu drogowego w Libertowie to kolejny etap realizowanego przez nas konsekwentnie programu modernizacji zakopianki między Krakowem a Myślenicami. Jego celem jest zwiększenie przepustowości tej trasy i poprawa bezpieczeństwa, tak kierowców, jak i pieszych.
W zeszłym roku oddano do użytku węzeł drogowy w Gaju i kładki w Mogilanach oraz Głogoczowie. Trwa budowa kolejnych dwóch węzłów – w Krzyszkowicach i Myślenicach. Trwają także przygotowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę następnego takiego węzła w Jaworniku.