Jak poinformował w czwartek Andrzej Mikołajewski, dyrektor naczelny Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, inwestycja została zaprojektowana z uwzględnieniem rosnących potrzeb transportowych Krakowa. "Projekt jest tak przystosowany, aby można było realizować 520 kursów na dobę” - zapowiedział.
Według niego wykonawca inwestycji, którym jest konsorcjum utworzone przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor i Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak, rozpoczął działania związane z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRiD).
Zadanie jest realizowane w systemie "zaprojektuj i zbuduj". Według planów rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w czwartym kwartale tego roku.
Budowa linii szybkiego tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej jest jedną z najważniejszych inwestycji miejskich.
Pięciokilometrowa trasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do Górki Narodowej. Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z budową przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych oraz budowę sieci trakcyjnej.