Mowa tu o legendarnej linii 139 jeżdżącej po Krakowie. Codziennie, wożąc setki pasażerów, przejeżdzała aż 21 kilometrów. To powodowało, że często stała w korkach, przez co autobusy opóźniały się nawet godzinę.
Jej pierwsza trasa prowadziła od Cichego Kącika do Centrum Administracyjnego Huty im. Lenina. Dziś ta końcówka nosi nazwę Kombinat. Tak historycznie patrząc to od 1983 roku, linia 139 została przedłużona do osiedla Widok. Pętla w tym rejonie nosi obecnie nazwę Bronowice Małe, a na przełomie lat 80.i 90. linia 139 kursowała z częstotliwością nawet co 6 minut, a do jej obsługi konieczne było 21 autobusów.
Robert Lachman, kierowca komunikacji miejskiej MPK SA w Krakowie, zatrudniony od 1986 roku, opowiada, na których przystankach wsiadało najwięcej pasażerów:
Jest to na pewno osiedle Oświecenia, które jest bardzo dużym osiedlem i jest to przystanek o nazwie Marchołta. Następnym przystankiem jest przystanek przy rondzie Barei, Opolska Estakada, Uniwersytet Rolniczy, Kleparz.
Zarząd Transportu Publicznego postanowił wziąć sprawę w swoje ręce i podzielić trasę. Przez wgląd na popularność linii i duży sentyment pasażerów postanowiliśmy uroczyście ją pożegnać i odbyć ostatnią trasę...
Wiedzieliśmy, że ta linia przy takiej trasie, a przypomnijmy trasę od Kombinatu do Mydlnik Wapiennik P+R, gdzie jest to trasa ponad 21 km, po prostu nie działa. Linie ze wschodu na zachód, gdzie stoimy po prostu w korkach, wiemy, że ta linia nie będzie funkcjonowała zgodnie z rozkładem jazdy, a nam przede wszystkim zależy, żeby pasażer był pewny tego, że coś przyjedzie na daną godzinę.
Jeden z kierowców linii 139 przyznaje, że podczas jego zmiany kurs opóźniony został przez całkowity paraliż miasta aż 3 godziny w jednym kierunku.
Linia 139 będzie kursować po zmienionej trasie:
Linia 139 od Kombinatu zostanie skrócona do przystanku Przybyszewskiego. Od Mydlinik uruchomiony zostanie autobus z Mydlnik P+R bezpośrednio do Prądnika Czerwonego. Mamy nadzieję, że to nowe rozwiązanie będzie wywoływało usmiech u pasażerów 139 i 199.