Nawierzchnia kolejowa do zadań specjalnych
Mamy specjalną betonową nawierzchnię, do której przymocowane są szyny. To nowy typ nawierzchni, który ograniczy oddziaływanie pociągu na najbliższe otoczenie: drgania oraz hałas
- wyjaśnia Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Technologia stworzona w Austrii z powodzeniem stosowana jest również w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach, Katarze i Australii. Producent deklaruje, że w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami cechuje się dużą trwałością i stabilnością.
Testy na przystanku Kraków Przylasek potrwają do końca września. Pozytywne wyniki badań umożliwią stosowanie nawierzchni bezpodsypkowej w miejscach o szczególnych wymaganiach technicznych, na przykład w tunelach.
Nowy przystanek kolejowy w Krakowie. Wkrótce przetarg
Na początku przyszłego roku rozpocznie się budowa nowego przystanku kolejowego w Krakowie. Przystanek powstanie w rejonie ulicy Reduta na Prądniku Czerwonym, na linii kolejowej do Warszawy. Po latach oczekiwania udało się uzyskać prawie sto milionów złotych dofinansowania, które pozwoli na otwarcie przetargu. Wykonawca ma zostać wybrany jeszcze w tym roku.