Jak poinformował rzecznik MPK Marek Gancarczyk, setny pojazd elektryczny wchodzi w skład zamówienia czterech autobusów o długości 12 metrów (z opcją zamówienia kolejnych trzech).

Wszystkie zamówione pojazdy będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń i platformę dla wózków inwalidzkich, monitoring oraz gniazda USB do ładowania smartfonów. Każdy autobus można ładować za pomocą wtyczki i pantografu, co pozwala na szybkie i wolne ładowanie. Wszystkie systemy i urządzenia w pojeździe, w tym ogrzewanie, działają wyłącznie na energię elektryczną.

Po raz pierwszy – zaznaczył przedstawiciel MPK - dostawcą autobusów elektrycznych dla krakowskiego przewoźnika jest firma inna niż Solaris - hiszpański Irizar.

"Warto podkreślić, że jest to debiut tego producenta na polskim rynku, jeżeli chodzi o produkcję pojazdów dla komunikacji miejskiej, a Kraków jest pierwszym miastem, do którego trafił nowy autobus" - wskazał rzecznik krakowskiego przewoźnika.

Dostarczony do MPK elektryk, zanim wyjedzie na regularną linię, musi jeszcze przejść badania i testy.