Wśród 32 zamawianych autobusów elektrycznych będą 22 pojazdy o długości 12 m oraz 10 przegubowców o długości 18 m. Zamówienie dotyczy także ładowarek do tych autobusów.
Wpłynęły oferty dwóch producentów - firm Solaris Bus & Coach oraz Irizar e-mobility. Solaris jeden autobus o długości 12 m wycenił na prawie 2,322 mln zł netto, autobus przegubowy na 3,197 mln zł netto, a ładowarkę na ponad 97 tys. zł netto. Oferta Irizara na dostawę jednego autobusu 12-metrowego wyniosła ponad 2,349 mln zł netto, autobusu przegubowego - 3,451 mln zł netto, a jednej ładowarki - 105 tys. zł netto.
Każda z tych ofert będzie teraz dokładnie analizowana i sprawdzana. Następnie zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta zarówno pod względem finansowym jak i technicznym
- mówi Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego MPK.
Zgodnie z wymogami przetargu każdy z autobusów będzie konstrukcyjnie przygotowany do ładowania zarówno przez klasyczne złącze plug-in, jak i za pomocą pantografu. Wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w pojazdach będą zasilane wyłącznie energią elektryczną. Dodatkowe wyposażenie obejmuje m.in.: pełen monitoring, rozbudowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację, ładowarki USB oraz elektryczny system ogrzewania.
MPK w Krakowie uzyskało już wsparcie finansowe na realizację dostawy autobusów elektrycznych oraz ładowarek w ramach umowy podpisanej z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, finansowanej ze środków pochodzących z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.