Do zmiany charakteru ulicy Bora Komorowskiego i jej ewentualnego zwężenia ma zachęcać między innymi jej najbliższe otoczenie.

Czy powinna pozostać taka, jak jest, czy można ją jakoś uspokoić, zwęzić, uczynić bardziej zieloną? Z jednej strony mamy tuż obok Błonia Czyżyńskie, teren zabytkowego lotniska Czyżyny. Może byłoby dobrze, żeby tu było bardzie zielono i spokojnie. Z drugiej strony jest to cały czas element drogi krajowej 79 - mówi Sebastian Kolemba z portalu chcemyoddychać.pl

 

Zdania wśród radnych miejskich są podzielone. Łukasz Maślona z klubu Kraków dla Mieszkańców twierdzi, że podobne drogi na zachodzie Europy są zazieleniane. Jednak decydujący głos powinni mieć tutaj mieszkańcy:

 

Z całą pewnością miasta Europy zachodniej idą w kierunku zazieleniania ulic, zmniejszania przepustowości dróg w centrum miasta i wypychania ruchu tranzytowego na obrzeża. W Krakowie nie było to możliwe, dopóki nie było obwodnicy. Kiedy tak się stanie, to rzeczywiście mamy niepowtarzalną szansę na to, żeby zmienić charakter tej ulicy.

 

Takiemu rozwiązaniu jest przeciwny radny z Nowej Huty Michał Drewnicki:

 

Ja zostawiłbym tę drogę z tej prostej przyczyny, że to jest główna droga łącząca Nową Hutę z pozostałą częścią miasta o bałbym się, że zawężenie tutaj spowoduje przeniesienie ruchu na inne ulice. Ludzie zaczną jeździć ulicą Bohomolca, Strzelców, Powstańców i tam ruch będzie złym rozwiązaniem.

 

W podobnym tonie jak radny Drewnicki wypowiadają się też urzędnicy. Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego mówi, że ulica Bora Komorowskiego pełni ważną funkcję w organizacji transportu publicznego:

 

Jest to główna oś w zakresie północnego połączenia m.in. z Huty. Za pośrednictwem linii 159 możemy się przedostać do Cichego Kącika, za pośrednictwem linii 172 możemy dojechać do Bronowic Małych, więc w momencie utworzenia czwartej obwodnicy będziemy chcieli dalej posiadać te linie autobusowe na Bora Komorowskiego          

 

To dopiero początek dyskusji nad nową rolą ulicy Bora Komorowskiego. Ta pewnie nabierze rozpędu dopiero po oddaniu Północnej Obwodnicy Krakowa, a to ma się stać we wrześniu przyszłego roku.