Ta pierwsza miałaby prowadzić od ronda Dywizjonu 303, koło elektrociepłowni, przez Wisłę, aż do ulicy Lipskiej, gdzie rozpoczynałaby się właśnie trasa Nowobagrowa. "Ta z kolei przebiegałaby przez rejon osiedla Kabel aż do skrzyżowania ulic Nowosądeckiej, Wielickiej i Kamieńskiego. Kwestia przekroczenia Wisły nie jest zadecydowana. Czy to będzie estakada, czy tunel? Zostawiamy to projektantom. Ważne jest, żeby inwestycji towarzyszyła linia tramwajowa, komunikacja zbiorowa" - mówi Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.
- Plany snuć można. Jednak czy chcemy zaciągać długi, które będziemy spłacać przez kilkadziesiąt lat. Należy jednak upewnić się, że jeśli powstanie trasa Ciepłownicza i Nowobagrowa, komunikacja zbiorowa zajmie tam ważną pozycję - dodaje Jacek Mosakowski z Platformy Komunikacyjnej Krakowa. Jego zdaniem koszt budowy każdej z tras może wynieść przynajmniej kilkaset milionów złotych.
Na przygotowanie koncepcji miasto ma zabezpieczone po dwa miliony złotych. Jeśli przetargi zostaną ogłoszone w tym roku, nie jest wykluczone, że w 2023 roku byłyby wydawane decyzje środowiskowe dla tych inwestycji.
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Bartłomiej Bujas/ko