Jak mówi Michał Kudłacz - ekspert Stowarzyszenia Lepszy Kraków do spraw polityki metropolitalnej - priorytetem jest niezawodność transportu.
Niezawodność oznacza punktualność. Kraków jest skazany na zejście z transportem pod ziemię. Promujemy ideę trzech linii metra pod warunkiem, że to będzie tylko oś, a nie jedyny system transportowy, bo do niego musimy dobudować inne systemy - system tramwajowy, autobusowy z buspasami, ścieżek rowerowych i kolei aglomeracyjnej. Kluczowym będzie też system przesiadkowy.
- wyjaśniał Michał Kudłacz.
System przesiadkowy pomoże wygodnie i bez przeszkód korzystać ze wszystkich środków komunikacji w mieście. Lider Lepszego Krakowa profesor Stanisław Mazur dodaje, że tylko dzięki dostępowi do sprawnych form transportu, które łączą się i zazębiają - mieszkańcy przekonają się do zmian nawyków komunikacyjnych.
Metro to główny postulat, ale oprócz tego Aleksander Miszalski i Stanisław Mazur zapewniają o budowie Tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Dodatkową propozycją jest bezpłatna komunikacja miejska dla dzieci szkolnych - także w okresie wakacji oraz tani, roczny bilet dla studentów.