Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Uwaga kierowcy i pasażerowie! Budowa tramwaju do Mistrzejowic przynosi kolejne utrudnienia

  • Ola Sobczak
  • date_range Niedziela, 2025.02.16 20:21 ( Edytowany Poniedziałek, 2025.02.17 06:07 )
Kierowcom i pasażerom MPK w Krakowie przypominamy – w poniedziałek z samego rana pojawiły się dodatkowe utrudnienia związane z budową linii tramwajowej do Mistrzejowic.

W rejonie Ronda Młyńskiego ponownie zmieni się organizacja ruchu. Fot. https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/

Około godziny 5 zamknięty został kolejny fragment ulicy Meissnera. Tym samym chodzi o cały odcinek od ronda Młyńskiego aż do skrzyżowania z ulicami Śliczną i Łąkową. Ruch samochodów i autobusów został przeniesiony na jezdnię ulicy Meissnera prowadzącą w kierunku ronda Młyńskiego.

Kierowcy proszeni są o zwracanie uwagi na znaki w rejonie budowy. Ze zmianami muszą liczyć się także pasażerowie komunikacji miejskiej. Przystanki autobusowe przy ulicy Meissnera i przy rondzie Młyńskim zostały przeniesione o kilkadziesiąt metrów.

Mapki i szczegółowe informacje znajdują się na stronie tramwajdomistrzejowic.pl.



Organizacja ruchu. Grafika: https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/uwaga-zmiana-organizacji-ruchu/

Organizacja ruchu. Grafika: https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/uwaga-zmiana-organizacji-ruchu/

Kontrola na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Chodzi o zalane piwnice

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krakowie rozpoczął kontrolę na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Działania mają związek z zalaniem piwnic w bloku przy Młyńskiej 2, do którego doszło w połowie stycznia. Skontrolowany zostanie także budynek, do którego wlała się woda.

Kontrola na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Chodzi o zalane piwnice Kontrola na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Chodzi o zalane piwnice

Z relacji mieszkańców wynika, że to pierwsza taka sytuacja od lat. Poziom wody nie zagrażał bezpieczeństwu, ale ucierpiały przedmioty znajdujące się w piwnicach.

Spółdzielnia mieszkaniowa podtrzymuje, że całej sytuacji winna jest pobliska budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic. Zdaniem zarządców prace podziemne spowodowały podniesienie poziomu wód gruntowych, a tym samym zalanie piwnicy. Mieszkańcy wraz ze spółdzielnią mają zamiar poruszyć temat na następnej radzie budowy, a także zwrócić się do Urzędu Miasta Krakowa z prośbą o interwencję.

Firma Gulermak natomiast odpiera te zarzuty i twierdzi, że winny jest zły stan techniczny budynku.

Tu powstaje linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Nowa linia tramwajowa o długości 4,5 km stworzy alternatywny dojazd do Nowej Huty i znacząco poprawi obsługę komunikacyjną Mistrzejowic, skracając czas przejazdu do centrum miasta o 12 minut.

Nowe torowisko przebiegać będzie od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu ulic: Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano m.in. tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym w okolicy ronda Polsadu.

Władze miasta szacują, że linia będzie obsługiwała do 2,7 tys. pasażerów na godzinę.

Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic trwa od lipca zeszłego roku. Inwestycja jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Władze miasta podpisały umowę na zaprojektowanie, wybudowanie i eksploatację tej linii z konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu.

Cena inwestycji – ponad 1,92 mld zł – obejmuje pełną usługę: zapewnienie finansowania, zaprojektowanie linii, pozyskanie niezbędnych pozwoleń, realizację inwestycji oraz jej utrzymanie przez partnera prywatnego przez 20 lat. Po tym okresie cała infrastruktura tramwajowa w dobrym stanie technicznym przejdzie na własność gminy.

Tematy:
Źródło: Opracowanie własne
Autor:
Ola Sobczak

Opracowanie:
Ewelina Kołpak

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (2)

R
Rosjanin
2025-02-17
Wywalić garstkę moto-aktywistów z tego wspaniałego miasta! Kto nie umie kasować biletów w komunikacji albo jeździć rowerem - niech chodzi na piechotę albo się wyprowadzi!
A
Amerykanin
2025-02-16
Przeczytajcie to jeszcze raz - kosztowny tunel za prawie 2 miliardy złotych tylko dlatego, że garstka moto-aktywistów bała się, że tramwaj pojedzie na poziomie gruntu.

Dodaj komentarz



Zobacz także

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię