Edytuj
share
Uwaga kierowcy i pasażerowie! Budowa tramwaju do Mistrzejowic przynosi kolejne utrudnienia
Kierowcom i pasażerom MPK w Krakowie przypominamy – w poniedziałek z samego rana pojawiły się dodatkowe utrudnienia związane z budową linii tramwajowej do Mistrzejowic.
W rejonie Ronda Młyńskiego ponownie zmieni się organizacja ruchu. Fot. https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/
Około godziny 5 zamknięty został kolejny fragment ulicy Meissnera. Tym samym chodzi o cały odcinek od ronda Młyńskiego aż do skrzyżowania z ulicami Śliczną i Łąkową. Ruch samochodów i autobusów został przeniesiony na jezdnię ulicy Meissnera prowadzącą w kierunku ronda Młyńskiego.
Kierowcy proszeni są o zwracanie uwagi na znaki w rejonie budowy. Ze zmianami muszą liczyć się także pasażerowie komunikacji miejskiej. Przystanki autobusowe przy ulicy Meissnera i przy rondzie Młyńskim zostały przeniesione o kilkadziesiąt metrów.
Mapki i szczegółowe informacje znajdują się na stronie tramwajdomistrzejowic.pl.
Organizacja ruchu. Grafika: https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/uwaga-zmiana-organizacji-ruchu/
Kontrola na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Chodzi o zalane piwnice
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krakowie rozpoczął kontrolę na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Działania mają związek z zalaniem piwnic w bloku przy Młyńskiej 2, do którego doszło w połowie stycznia. Skontrolowany zostanie także budynek, do którego wlała się woda.
Z relacji mieszkańców wynika, że to pierwsza taka sytuacja od lat. Poziom wody nie zagrażał bezpieczeństwu, ale ucierpiały przedmioty znajdujące się w piwnicach.
Spółdzielnia mieszkaniowa podtrzymuje, że całej sytuacji winna jest pobliska budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic. Zdaniem zarządców prace podziemne spowodowały podniesienie poziomu wód gruntowych, a tym samym zalanie piwnicy. Mieszkańcy wraz ze spółdzielnią mają zamiar poruszyć temat na następnej radzie budowy, a także zwrócić się do Urzędu Miasta Krakowa z prośbą o interwencję.
Firma Gulermak natomiast odpiera te zarzuty i twierdzi, że winny jest zły stan techniczny budynku.
Tu powstaje linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju
Nowa linia tramwajowa o długości 4,5 km stworzy alternatywny dojazd do Nowej Huty i znacząco poprawi obsługę komunikacyjną Mistrzejowic, skracając czas przejazdu do centrum miasta o 12 minut.
Nowe torowisko przebiegać będzie od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu ulic: Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano m.in. tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym w okolicy ronda Polsadu.
Władze miasta szacują, że linia będzie obsługiwała do 2,7 tys. pasażerów na godzinę.
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic trwa od lipca zeszłego roku. Inwestycja jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Władze miasta podpisały umowę na zaprojektowanie, wybudowanie i eksploatację tej linii z konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu.
Cena inwestycji – ponad 1,92 mld zł – obejmuje pełną usługę: zapewnienie finansowania, zaprojektowanie linii, pozyskanie niezbędnych pozwoleń, realizację inwestycji oraz jej utrzymanie przez partnera prywatnego przez 20 lat. Po tym okresie cała infrastruktura tramwajowa w dobrym stanie technicznym przejdzie na własność gminy.