Ulica Lublańska:
Na ul. Lublańskiej, od ronda Barei do ronda Polsadu, zostanie po jednym pasie dla ruchu kołowego. Ruch pieszy zostanie przekierowany z zamkniętych chodników do wyznaczonych ciągów na jezdni oraz na dostosowane tereny zielone.
Na ul. Lublańskiej na dojeździe do ronda Polsadu od strony zachodniej zostaną dla ruchu kołowego dwa pasy ruchu: jeden do jazdy w lewo w kierunku ronda Barei oraz jeden do jazdy w prawo w kierunku ronda Młyńskiego.
Rondo Polsadu:
Na tarczy ronda Polsadu południowa część zostanie wyłączona z ruchu. Ruch kołowy odbywać się będzie po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku.
Dodatkowo na rondzie Polsadu relację z pierwszeństwem wyznaczono na kierunku północ-południe. Relacja wschód-zachód odbywać się będzie estakadą, natomiast dopuszcza się ruch komunikacji zbiorowej na tej relacji pod estakadą. Relacja południe-zachód poprowadzona będzie na objazd przez rondo Barei.
Ulica Młyńska:
Sygnalizacja świetlna w rejonie ronda Polsadu oraz na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej z ul. Miechowity zostanie wyłączona.
Na ul. Młyńskiej, jadąc w kierunku ronda Polsadu, za ul. Bohaterów Wietnamu ruch zostanie przekierowany na jezdnię zachodnią, na której zostaną wyznaczone dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch zostanie przekierowany na wykonanej wcześniej przełączce.
Pozostałe zmiany:
Na al. Bora-Komorowskiego dla ruchu kołowego pozostanie pas do skrętu w prawo oraz jeden pas do jazdy na wprost.
Podczas trwania prac dla ruchu kołowego zostanie poprowadzona sugerowana trasa objazdowa.
Wydzielone poprzednio buspasy na ul. Lublańskiej w kierunku od al. 29 Listopada do ronda Polsadu oraz na al. Bora-Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza (kierunek rondo Polsadu) będą nadal obowiązywać.
Na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza z al. Bora-Komorowskiego zostanie dopuszczony skręt w prawo.
Obecny układ przystanków pozostaje bez zmian.
Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 21 października, od godziny 5.00, i potrwa do połowy przyszłego roku.
Najwcześniej w połowie listopada (obecnie trwają uzgodnienia, o szczegółowej dacie poinformujemy w osobnym komunikacie) zostaną wprowadzone dodatkowe zmiany na ul. Młyńskiej i ul. Meissnera. Będą one obowiązywać wraz z organizacją ruchu wprowadzoną 21 października.
Od soboty obowiązuje nowa organizacja ruchu związana z budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie. Zamknięcia oraz zwężenia jezdni będą dotyczyły głównie ulicy Lublańskiej, Młyńskiej, alei Bora-Komorowskiego oraz – najwcześniej od połowy listopada – ulicy Meissnera.
Jak poinformował krakowski magistrat, nowa organizacja ruchu została wprowadzona w sobotę z samego rana i potrwa do połowy przyszłego roku.
Na ul. Lublańskiej, od ronda Barei do ronda Polsadu, pozostawiono po jednym pasie dla ruchu kołowego. Ruch pieszy został przekierowany z zamkniętych chodników do wyznaczonych ciągów na jezdni oraz na dostosowane tereny zielone.
Na ul. Lublańskiej na dojeździe do ronda Polsadu od strony zachodniej pozostawiono dla ruchu kołowego dwa pasy ruchu: jeden do jazdy w lewo w kierunku ronda Barei oraz jeden do jazdy w prawo w kierunku ronda Młyńskiego.
Na tarczy ronda Polsadu południowa część została wyłączona z ruchu. Ruch kołowy odbywa się po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku. Dodatkowo na rondzie Polsadu relację z pierwszeństwem wyznaczono na kierunku północ-południe. Relacja wschód-zachód odbywa się estakadą, natomiast dopuszcza się ruch komunikacji zbiorowej na tej relacji pod estakadą. Relacja południe-zachód poprowadzona została na objazd przez rondo Barei.
Sygnalizacja świetlna w rejonie ronda Polsadu oraz na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej z ul. Miechowity została wyłączona. Na ul. Młyńskiej, jadąc w kierunku ronda Polsadu, za ul. Bohaterów Wietnamu ruch został przekierowany na jezdnię zachodnią, na której wyznaczono dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch przekierowano na wykonanej wcześniej przełączce.
Na al. Bora-Komorowskiego dla ruchu kołowego pozostał pas do skrętu w prawo oraz jeden pas do jazdy na wprost. Podczas trwania prac dla ruchu kołowego poprowadzono sugerowaną trasę objazdową.
Wydzielone poprzednio buspasy na ul. Lublańskiej w kierunku od al. 29 Listopada do ronda Polsadu oraz na al. Bora-Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza (kierunek rondo Polsadu) nadal obowiązują. Na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza z al. Bora-Komorowskiego dopuszczono skręt w prawo. Układ przystanków pozostał bez zmian.
Zgodnie z zapowiedziami najwcześniej w połowie listopada zostaną wprowadzone dodatkowe zmiany na ul. Młyńskiej i ul. Meissnera. Będą one obowiązywać wraz z organizacją ruchu wprowadzoną w sobotę. Budowa nowej linii tramwajowej do krakowskich Mistrzejowic trwa od lipca br. Inwestycja jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Władze miasta podpisały umowę na zaprojektowanie, wybudowanie i eksploatację linii tramwajowej do krakowskich Mistrzejowic w grudniu 2020 r. Na partnera prywatnego wybrano konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu. Według włodarzy Krakowa budowa linii szybkiego tramwaju o długości 4,5 km jest największym w Polsce projektem transportowym, realizowanym w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Zadanie o wartości 1,92 mld zł ma być gotowe z końcem 2025 r.
Nowe torowisko przebiegać będzie od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu ulic: Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano m.in. tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym w okolicy ronda Polsadu.
Władze miasta szacują, że dzięki temu połączeniu czas dojazdu z Mistrzejowic do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Cena inwestycji - ponad 1,92 mld zł - obejmuje pełną usługę: zapewnienie finansowania, zaprojektowanie linii, pozyskanie niezbędnych pozwoleń, realizację inwestycji oraz jej utrzymanie przez partnera prywatnego przez okres 20 lat. Po tym okresie cała infrastruktura tramwajowa w dobrym stanie technicznym przejdzie na własność gminy.