Do końca stycznia roboty będą trwały na odcinku od ronda Młyńskiego do ul. Bohaterów Wietnamu. W lutym i marcu na odcinku od ul. Bohaterów Wietnamu do ul. Miechowity oraz na południe od ronda Polsadu. Przewidywana jest przerwa świąteczna od 20 grudnia do 7 stycznia.
Jak podkreśla wykonawca prac, głębienie ścian szczelinowych wiąże się z hałasem.
Roboty zaczną się w rejonie ronda Młyńskiego, następnie jedna z maszyn przemieści się na północ na wysokość ulicy Bohaterów Wietnamu, druga maszyna po zakończeniu prac na ul. Młyńskiej przemieści się na odcinek początkowy tunelu (na południe od ronda Młyńskiego).
Tramwaj do Mistrzejowic
Według władz Krakowa budowa 4,5 km linii szybkiego tramwaju jest największym w Polsce projektem transportowym realizowanym w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Inwestycja warta 1,92 mld zł ma być gotowa z końcem 2025 r.
Nowe torowisko przebiegać będzie od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu ulic: Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano m.in. tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym w okolicy ronda Polsadu.
Władze miasta szacują, że dzięki temu połączeniu czas dojazdu z Mistrzejowic do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Cena inwestycji – ponad 1,92 mld zł – obejmuje pełną usługę: zapewnienie finansowania, zaprojektowanie linii, pozyskanie niezbędnych pozwoleń, realizację inwestycji oraz jej utrzymanie przez partnera prywatnego przez 20 lat. Po tym okresie cała infrastruktura tramwajowa w dobrym stanie technicznym przejdzie na własność gminy.