Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Budowa S7: wraca dawna organizacja ruchu na al. Solidarności

  • Ola Sobczak
  • date_range Piątek, 2024.10.18 12:43 ( Edytowany Sobota, 2024.10.19 07:19 )
Ta wiadomość ucieszy kierowców! W sobotę rano zmieniła się organizacja ruchu na alei Solidarności w Nowej Hucie. Obecnie, ze względu na budowę trasy S7, samochody mogły tamtędy przejechać tylko od placu Centralnego do ulicy Ujastek Mogilski. Teraz wróciła możliwość przejazdu także w drugą stronę: od Kombinatu do placu Centralnego.

Tak powstaje nowohucki odcinek trasy S7. Fot. mat. prasowe GDDKiA

Wybetonowaliśmy fundamenty przyszłych wiaduktów, które tam powstają: tramwajowego i drogowe. Te prace są skończone. Możemy więc otworzyć pas ruchu, którym do tej pory jechały tylko autobusy MPK. Teraz pojadą tam też samochody. Ruszamy z pracami dalszych etapów

– mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na S7 powstaje najdłuższa estakada w Polsce budowana specjalną metodą

W ramach budowy drogi ekspresowej S7 w  krakowskiej  Nowej Hucie trwa nasuwanie pierwszych segmentów estakady będącej częścią tej trasy. Obiekt mierzący 1589 m długości i 20 m wysokości będzie najdłuższą tego typu budowlą w Polsce. Połączy okolice ul. Łowińskiego i Morcinka.

Na S7 powstaje najdłuższa estakada w Polsce budowana tą specjalną metodą Na S7 powstaje najdłuższa estakada w Polsce budowana tą specjalną metodą

Estakada w Nowej Hucie stanowi część budowanego odcinka S7 Widoma – Kraków Nowa Huta. Jest on ostatnim fragmentem trasy ekspresowej brakującym do połączenia Warszawy i Krakowa.

Inwestycja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, tzw. odcinek pozamiejski, to w większości dwupasmowa droga ekspresowa łącząca Widomą z węzłem Mistrzejowice w Nowej Hucie. Od węzła Raciborowice trasa będzie miała trzy pasy. Budowa tego odcinka jest zaawansowana w 81 proc. „Całość ma ponad 13 km i planujemy udostępnić ją do ruchu pod koniec tego roku i połączyć tymczasowym zjazdem z S52 Północną Obwodnicą Krakowa” - zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.

Od węzła Mistrzejowice S7 prowadzi odcinek tzw. miejski, przebiegający przez silnie zurbanizowany teren Nowej Huty, omijając po zachodniej stronie kombinat metalurgiczny. Na 5-kilometrowej części trasy powstają dwa węzły – Mistrzejowice i Grębałów.

Jest to skomplikowany pod względem inżynieryjnym fragment, gdyż droga przechodzi przez instalacje wodne, gazowe, teletechniczne, kanalizacyjne i ciepłownicze, a także sieci energetyczne niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je budowaną estakadą) i tramwajowymi (nad S7 będą dwa wiadukty dla tramwajów).

Oddanie do użytku tego odcinka planowane jest w połowie 2026 r.

Tematy:
Autor:
Ola Sobczak

Opracowanie:
Ewelina Kołpak

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz



Zobacz także

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię