- A
- A
- A
Budowa linii Kraków-Balice trwa i utrudni życie kierowcom
Już teraz ulica Armii Krajowej, przed Rondem Ofiar Katynia, jest zwężona do jednego pasa. Wszystko przez prace na wiadukcie kolejowym. Kolejne utrudnienia czekają zmotoryzowanych na ulicy Balickiej, na słynnym przejeździe w Mydlnikach, który zostanie całkowicie zamknięty.Budowa linii Kraków-Balice nabiera tempa (fot. PKP PLK)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
crop_free
1
/ 11
- Kończymy budowę tymczasowej drogi, którą zostanie poprowadzony ruch - wyjaśnia Rafał Zahuta, dyrektor kontraktu - Znajduje się ona około stu metrów od istniejącego przejazdu. W ciągu tygodnia, maksymalnie dwóch, skierujemy tam samochody. Przejazd kolejowy musimy zamknąć, bo zamiast niego zbudujemy wiadukt. Tory pójdą górą, a samochody pod spodem. Dzięki temu nie trzeba będzie zamykać szlabanów na czas przejazdu pociągu.
Utrudnienia na Balickiej potrwają co najmniej do końca roku.
Nowa, szybsza trasa do Balic
Dzięki przebudowie 12-kilometrowa trasa z Krakowa Głównego na lotnisko w Balicach wzbogaci się o drugi tor. Będą mogły po niej jeździć pociągi elektryczne, a nie jak dawniej tylko spalinowe. Pociąg będzie też dojeżdżał pod sam terminal lotniskowy. Tam powstanie nowa stacja końcowa.
- Dzięki temu podróż na lotnisko będzie szybsza i bardziej komfortowa - zapewnia Maciej Dutkiewicz z PKP.
Z nowej linii skorzystają nie tylko pasażerowie samolotów, ale też mieszkańcy Krakowa i studenci. Powstaną bowiem trzy dodatkowe przystanki: Mydlniki, Uniwersytet Rolniczy i Krzyżówka. Tym samym Kraków doczeka się pierwszej linii tak zwanej szybkiej kolei aglomeracyjnej.
- Mamy już gotową nową trasę z Wieliczki do Krakowa, więc po zakończeniu prac będzie można poprowadzić szybką kolej z Wieliczki, przez Kraków Główny do Balic.
Koniec prac: lato 2015
Po zakończeniu prac podróż z Krakowa Głównego na lotnisko w Balicach potrwa około 15 minut. Pociągi mają odjeżdżać co kwadrans.
- Planujemy zakończyć prace latem 2015 roku. Być może uda się to zrobić na koniec wakacji, ale to wszystko będzie zależało od warunków atmosferycznych. Jeśli zima będzie łagodna, przyspieszymy roboty. Jeśli zaś będzie mróz - mogą być opóźnienia. Na razie jednak wszystko idzie zgodnie z planem - mówi dyrektor kontraktu.
Trasa powinna powstać równo z zakończeniem budowy nowego terminala lotniskowego. - Nie gwarantujemy, że tak się stanie, bo nie wiemy jak idą prace na lotnisku - zastrzega Rafał Zahuta.
Ale ponieważ obie inwestycje wykonuje ta sama firma z Włoch - być może będzie jej zależało, aby zakończyć je w tym samym czasie. Przebudowa linii to koszt prawie 350 mln zł. 230 mln pochodzi z Unii Europejskiej.
Przypominamy: Balice: Remont linii kolejowej ze sporym opóźnieniem
(Maciej Skowronek/ew)
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
20:11
Co zostawią po sobie populiści? Wielkie budowy, absurdalne projekty i Państwo Środka
-
20:10
Niedosyt przy Reymonta. Wisła dzieli się punktami ze Stalą Rzeszów
-
19:19
Bardzo trudne warunki na małopolskich drogach! Pada śnieg, jest ślisko
-
18:35
Czy jesteśmy niebinarni jak motyle?
-
17:42
Bruk-Bet gromi rywali w Kołobrzegu. Cztery gole Kacpra Karaska!
-
21:05
Jak rozmawiać z nastolatkami o narkotykach?
-
14:05
W pomaganiu ważna jest ciągłość
-
14:05
Łucja Malec - Kornajew pokazuje swój Kraków
-
14:05
Seniorzy ją rozczulają
-
14:05
Stara się leczyć traumę transgeneracyjną
-
14:05
Wystawia sztuki na osiedlach, na klatkach schodowych, w oknach, by być bliżej ludzi
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze