Koniec z tradycyjną "zebrą"
Kładka nad Zakopianką zastąpiła dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie.
„Zakopianka to niezwykle ruchliwa, niebezpieczna droga. To ruch właściwie typowy dla tras szybkiego ruchu i autostrad. Takie bezkolizyjne przejścia są więc koniecznością” - mówi Radiu Kraków Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kładka powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7.
Konstrukcja jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych – są tam schody, ale i windy. Koszt inwestycji wyniósł 5,4 mln zł.
Między Krakowem a Myślenicami jest już siedem kładek
Kładka w Głogoczowie to kolejna już tego typu inwestycja realizowana na Zakopiance. Bliżej Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:
• obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
• w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
• przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. W Krzyszkowicach zbudowany zostanie węzeł i tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budowany jest w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – najprawdopodobniej zrealizowane zostaną do końca 2025 roku.