Jeszcze na początku roku PKP Polskie Linie Kolejowe mówiły o takiej możliwości, parking miał powstać już na terenie gminy Zielonki. Okazało się jednak, że to niemożliwe.
W ramach tak zwanego programu przystankowego przymierzaliśmy się do budowy dodatkowych miejsc parkingowych jeżeli chodzi o przystanek Kraków Piastów i Kraków Batowice, nie udało się przygotować odpowiednich działek żeby można było skorzystać z inwestycji w ramach tego programu- mówi Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Problemem dla pasażerów pociągów będzie też dojazd komunikacją miejską do stacji Kraków Piastów - linia tramwajowa kończy się kilkaset metrów od torów kolejowych przy ulicy Powstańców. Z informacji magistratu wynika, że przedłużenie trasy tramwajowej do nowego przystanku kolejowego może nastąpić dopiero za kilka lat.
Kiedy będziemy mieli decyzję środowiskową, będziemy się starali o umieszczenie tego projektu w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Gdyby te pieniądze się znalazły, to w 2025 roku moglibyśmy ogłosić przetarg na wykonanie projektu i dokumentacji. Czas ich wykonania to ok. 2 lat, więc projekt byłby gotowy w 2027 roku - wyjaśnia Dariusz Nowak z krakowskiego magistratu.
Dobra wiadomość jest taka, że parking powstanie przy stacji Kraków Kościelniki, kilka miesięcy po uruchomieniu przystanku będzie można zostawić tam samochód.
Trzy nowe krakowskie przystanki: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki i Kraków Przylasek budowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe mają być gotowe przed uruchomieniem nowej linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pociągi będą jeździć z Krakowa Głównego do Podłęża przez Nową Hutę. Połączenie pozwoli dojechać z okolic osiedla Piastów do centrum miasta w zaledwie 7-8 minut. Dla porównania - tramwaj jedzie tą trasą dokładnie pół godziny.