Stanisław Kracik, zastępca prezydenta, przyznaje, że oznacza to rozpoczęcie starań o decyzję środowiskową dla inwestycji.

- Bardzo jestem zadowolony ze stanowiska projektantów. We wtorek lub środę jedziemy z panem prezydentem na poszerzoną prezentację tego, co zostało do tej pory ustalone. Spora część będzie jednak transportem tunelowym, z uwagi na ochronę przyrody, włącznie z przejściem pod Wisłą i Lasem Łęgowym. Mam nadzieję, że uda się zachować jakiś pokój społeczno-ekologiczny - dodał.

Nowe drogi powstają w ramach trzeciej obwodnicy i będą kontynuacją Trasy Łagiewnickiej, która kończy się na Ruczaju, przy skrzyżowaniu z ulicą Grota-Roweckiego. Trasa Zwierzyniecka ma mieć ponad 4.5 kilometra, a Pychowicka ponad 2 kilometry. Mają połączyć węzeł Ruczaj z węzłem Ofiar Katynia.

Według planów miasta mają być gotowe w 2032 roku.