Umowa dotyczy opracowania wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji nowej linii tramwajowej oraz rozbudowy ulicy Bunscha, budowy ulicy Humboldta. Inwestycja, której realizatorem jest ZIM, ma ułatwić poruszanie się w południowo-zachodniej części Krakowa.
Nowa linia tramwajowa zaczynałaby się przy pętli "Czerwone Maki P+R". Jak poinformował ZIM, rozważane są dwa warianty jej przebiegu. Zgodnie z pierwszym, nowa trasa prowadziłaby wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby się znajdować w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. Według drugiej opcji linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie szpitala im. Babińskiego.
Zgodnie z umową na opracowanie kilku wariantów nowej inwestycji, wskazanie optymalnego rozwiązania i uzyskanie decyzji środowiskowej wykonawca ma 22 miesiące. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne.
Według planu ulica Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1,3 km. Następnie na odcinku od ul. księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowa ul. Skotnicka (ok. 1 km). Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Wybudowane mają zostać także drogi rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przebudowane będą skrzyżowania, a także wybudowana lub przebudowana infrastruktura podziemna.