Darię Gosek-Popiołek interesuje m.in. czy nie dochodzi do konfliktu interesów podczas zatrudniania solistów spoza Opery Krakowskiej, rola firm pośredniczących w zatrudnianiu pracowników, kwestie impresaryjne, zamówień publicznych oraz zarobków dyrektora Opery Krakowskiej jako dyrygenta. Posłanka partii Razem w piśmie skierowanym do organu nadzorującego Operę Krakowską, czyli marszałka Małopolski, pyta również o kwestie doboru repertuaru i braku premier. Łukasz Smółka ma 14 dni na odpowiedź na pismo wysłane w trybie kontroli i interwencji poselskiej.
Od 31 maja 2022 roku Opera ma nowego dyrektora, którego jedną z pierwszych decyzji było przywrócenie na stanowisko kierownicze bohatera afery korupcyjnej w tej instytucji. W kwietniu 2023 roku Opera straciła wieloletniego kierownika artystycznego. Tomasz Tokarczyk zrezygnował z pracy w Krakowie, został kierownikiem muzycznym i dyrygentem Opery Śląskiej w Bytomiu.
"Marny comiesięczny repertuar, brak premier" - w obszernym liście adresowanym do ministra kultury i dziedzictwa narodowego, marszałka województwa małopolskiego, któremu Opera podlega, jak i Wojewody Małopolski, 23 osoby zaapelowały we wrześniu 2023 roku o podjęcie pilnych działań. „W zastraszająco szybkim tempie tracimy, a może już utraciliśmy, Operę w Krakowie” – pisali ludzie kultury, nauki i sztuki. „Poczynania Dyrektora doprowadziły do systematycznego niszczenia wypracowywanego pokoleniami wizerunku i dorobku Opery”. Autorzy listu zwracali uwagę na pomijanie opery jako gatunku. W sezonie 2022/2023, po objęciu przez Piotra Sułkowskiego stanowiska Dyrektora Opery, liczba premier w Krakowie spadła do zera (0 premier operowych, 0 premier operetkowych, 0 premier baletowych). "W całej historii Opery Krakowskiej  sezon ten był pierwszym, w którym nie odbyła się ani jedna premiera operowa na naszej scenie. W Operze po prostu zabrakło opery”. W 2023 roku nie odbył się Letni Festiwal Operowy, prezentowany publiczności ponad 20 lat. W styczniu 2024 roku przeprowadzono audyt w Operze Krakowskiej. Raport, którego nie przekazano Ewie Szkurłat, ale udostępniono w trybie informacji publicznej, liczy prawie sto stron. Zawiera wnioski pokontrolne wraz z odpowiedziami dyrektora Opery Krakowskiej Piotra Sułkowskiego. Można w nim przeczytać, że "osoby zarządzające oraz pracownicy powinni mieć zapewniony dostęp do informacji niezbędnych do wykonywania przez nich obowiązków", stwierdzono "brak przekazywania zadań i dokumentów ", wakaty na stanowiskach kierowniczych. Sprawdzano m.in. gospodarowanie mieniem, politykę kadrowo-płacową czy przestrzeganie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. W raporcie Biura Audytu i Kontroli Urzędu Marszałkowskiego czytamy też , że w instytucji " nie były należycie realizowane obowiązki i zadania z zakresu kontroli zarządczej", stwierdzono "nieprzestrzeganie ustawy Prawo zamówień publicznych". Raport stwierdza również, że w 2023 roku  ponad 40 pracowników różnych działów zdecydowało się odejść z Opery Krakowskiej.