Bez popularnych żółtych autobusów jest naprawdę ciężko. W godzinach szczytu pojazdy zapełniają się już w Myślenicach. Na kolejnych przystankach kierowcy się nie zatrzymują, bo więcej pasażerów po prostu nie wejdzie. W busach jest tłoczno i niebezpiecznie...
- A
- A
- A
Będą dodatkowe busy i autobusy na trasie z Myślenic do Krakowa, ale na razie tylko do końca roku
Po tym jak spółka Małopolska PKS zrezygnowała z kursów, każdy pojazd jest na wagę złota. Niewykluczone, że nowy przewoźnik rozpocznie pracę już za kilka dni. Jak teraz wyglądają codzienne dojazdy z Myślenic do szkoły i pracy?Na jednej z facebookowych grup zrzeszających mieszkańców gminy Myślenice jedna z internautek zaapelowała, by kierowcy osobówek, którzy widzą pasażerów na przystanku, zabierali ich w stronę Krakowa. Niektórzy na busa czekają nawet godzinę.
Te dodatkowe kursy ma realizować prywatna spółka JKA BUS - na razie do końca roku - ale za to z dofinansowaniem. Gmina Myślenice dopłaci 100 tysięcy złotych. Od poniedziałku do piątku będzie 27 kursów. Wciąż ważą się losy porannych i wieczornych godzin odjazdu. Burmistrz Jarosław Szlachetka przekonuje, ze rozmowy w tej sprawie cały czas trwaj. Chodzi między innymi o to, by dwa odjazdy busów były po godz.22.
Do uruchomienia kursów brakuje tylko opinii powiatu krakowskiego i zezwolenia Urzędu Marszałkowskiego. Niewykluczone, że to kwestia kilku dni, ale jak udało się ustalić reporterowi RK, dodatkowe pojazdy na trasę jest w stanie skierować również firma KOWAL BUS, która wkrótce ma wystąpić o podobne pozwolenia. Starosta Myślenicki Józef Tomal twierdzi, że problemu z przewoźnikami by nie było, gdyby firmy miały gwarancję długotrwałej współpracy. Przewoźnik, który ma gwarancję umowy na 5 - 10 lat, gwarantuje odpowiedni tabor i jakość usługi. Mieszkańcy mają zabezpieczony transport, a przewoźnik stabilność pracy i zarobku, może więc inwestować w nowocześniejsze pojazdy.
Zatem już teraz waży się przyszłość kursów od nowego roku. Urząd Marszałkowski początkowo planował dofinansowywać linię, ze zwycięzcą przetargu zawarto nawet umowę - ale była to ta sama spółka, która zrezygnowała ze współpracy. Magdalena Opyd z Urzędu Marszałkowskiego nie wykluczyła jednak kolejnych przetargów. Najpierw jednak musi zostać rozpisany plan uruchomienia poszczególnych linii autobusowych, który zatwierdzi zarząd i dopiero wtedy będzie można rozpisać przetarg.
Nieoficjalnie reporter RK dowiedział się jednak, że z dofinansowaniem z budżetu województwa mogą być pewne problemy. Koszty wzrosły, co oznacza, że dopłaty również musiałby być wyższe.

Komentarze (0)
Najnowsze
-
22:00
Piramidy, krwawe ofiary i cykliczne końce świata. Dr Piotr G. Michalik o religii ludów Mezoameryki
-
21:42
Abakanowicz. Bez reguł. Rzeźby w ogrodach królewskich
-
18:05
„Piłeś? Nie jedź. Ale wciąż jeżdżą…” – Polska nie radzi sobie z pijanymi kierowcami
-
17:56
Nigdy więcej nienawiści i antysemityzmu
-
17:30
Zmiany w tarnowskim budżecie obywatelskim. Łatwiej będzie zgłaszać projekty
-
16:51
Wiosna w ulu. Pierwszy nakrop i nadzieja na miód z mniszka w pasiece w Kamiannej
-
16:44
Tarnów wprowadza „bon dla pierwszaka”. 700 zł na sport z oszczędności po likwidacji dyżurów dla nietrzeźwych
-
16:13
Szukasz ubezpieczenia samochodu? Zobacz, jakie to proste!
-
15:36
Pijany mężczyzna, który śmiertelnie potrącił 10-latka k. Limanowej usłyszał zarzuty
-
15:23
Małopolska na fali w 2024 roku! Rosnąca liczba turystów, coraz większe wpływy i termy, które stały się hitem
-
15:14
Ruch Muzyczny na fali: Krzysztof Stefański rozmawia z Jakubem Gucikiem i Krzysztofem Pietraszewskim
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze