Trasy poprowadzą od węzła Ruczaj aż do ulicy Armii Krajowej. Wiadomo, że mieszkańcy chcą jak najdłuższych odcinków tunelowych. Tunel powstanie między innymi pod rzeką Wisłą i Rudawą, także pod wzgórzem świętej Bronisławy i od zakrętu przy ulicy Armii Krajowej aż do wiaduktu przy ulicy Balickiej.

Miasto deklaruje również zminimalizowanie ingerencji w Las Łęgowy i ogródki działkowe przy ulicy Księcia Józefa. W okolicy powstanie węzeł przesiadkowy, do którego będzie dojeżdżać przedłużona z Salwatora linia tramwajowa.

W grę cały czas wchodzi również tramwaj wzdłuż Trasy Pychowickiej, ale ta decyzja jeszcze nie zapadła. Zarząd Transportu Publicznego będzie oceniał w skali całego miasta, czy nowe połączenie jest tam w ogóle potrzebne.

Zbiorczy projekt zostanie zaprezentowany mniej więcej za dwa miesiące i będzie można do niego zgłaszać jeszcze pojedyncze uwagi. Konsultacje dotyczyły kilku propozycji. Uwagi mieszkańców uwzględnione przez projektanta będą teraz nakładane na mapę.

Terminów dla ewentualnego tramwaju wzdłuż Trasy Pychowickiej jeszcze nie ma! To oczywiste, bo trzeba poczekać na wynik badań. Jeśli tramwaj byłby potrzebny, może być budowany równolegle z planowaną drogą, ale nie musi.